دوست داشتن

دوست داشتن
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

درباره وب

به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان
محمد حسین احمدی
لینک دوستان
قالب گراف دات آی آر
سایت تفریحی ماندگار فان
نیبو
تور پوکت
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد





تبلیغات



آزار و اذیت دختر ۱۰ ساله با شگرد مأمور مخفی+عکس

  • آزار و اذیت دختر ۱۰ ساله با شگرد مأمور مخفی+عکس

    شخصی که با معرفی خود به عنوان مأمور مخفی دختری ۱۰ ساله را سوار ماشین کرده و از این طریق اقدام به آزار و اذیتش کرده بود توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

    به گزارش فارس، ساعت ۱۸:۲۰ تاریخ ۲۷ بهمن امسال فردی به هویت مشخص به کلانتری ۱۳۲ نبرد مراجعه و عنوان داشت که سرنشین یک دستگاه خودرو پراید تیره رنگ قصد آزار و اذیت دختر ۱۰ ساله‌اش را داشته اما دخترش موفق به فرار از دست این شخص شده است.

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع اقدام به آزار و اذیت و به دستور قاضی آرش سیفی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی تهران بزرگ، شاکی پرونده به همراه دختر ۱۰ ساله‌اش در اداره شانزدهم حاضر شد.

    دختر ۱۰ ساله در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۶:۳۰ عصر روز ۲۷ بهمن به قصد رفتن به دنبال برادرم در مدرسه… از خانه خارج شدم، در خیابان حبیب، وسط‌های پارک شاهد بودم که مردی به من مراجعه کرد و گفت: من مأمور مخفی هستم، دنبال چند نفر پسر و دختر هستم که به دنبال موادمخدر هستند و مرا به بهانه تحقیقات سوار خودرو پراید سبزرنگ تیره رنگی با شیشه‌های دودی و صندلی‌های مشکی رنگ  کرد، داخل ماشین عکس‌های متعلق به چند آقا و خانم را به من نشان داد که ادامه عنوان داشتم آنها را نمی‌شناسم. در حالیکه قصد پیاده شدن از ماشین را داشتم، ناگهان متوجه شدم که این شخص قصد آزار و اذیت مرا دارد، در حالیکه این شخص قصد داشت تا به زور پیراهنم را … موفق به پیاده شدن از ماشین شده و به سرعت از محل فرار کردم.

    اخبار,اخبار حوادث,آزار و اذیت دختر 10 ساله با شگرد مأمور مخفی

     

    با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل تردد خودرو پراید سبز رنگ موفق به شناسایی چندین مغازه و مرکز تجاری مجهز به دوریین‌های مداربسته شده و در ادامه، با بهره گیری از اطلاعات نسبتا دقیق دختر ۱۰ ساله در خصوص مشخصات ظاهری خودرو پراید اقدام به شناسایی خودرو پراید مذکور به شماره انتظامی ایران ۷۷/*** ل ۴۳ کردند.

    کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با شناسایی مالک حقوقی خودرو در شهرستان اسلامشهر، با اخذ نیابت قضائی به این شهرستان اعزام و ضمن شناسایی مالک خودرو به تحقیق از وی پرداختند، در تحقیقات از مالک خودرو مشخص شد که خودروی پراید مورد نظر کارآگاهان، در سال ۱۳۹۲ به صورت قولنامه‌ای به شخص دیگری فروخته شده اما تاکنون اقدامی از سوی خریدار و مالک خودرو جهت انتقال قانونی خودرو و تعویض پلاک صورت نگرفته و مالک حقوقی خودرو نیز با توجه به گذشت بیش از دو سال از زمان فروش خودرو هیچگونه اطلاعاتی از خریدار خودرو در اختیار ندارد.

    در چنین شرایطی، کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی آخرین خریدار خودرو بنام صفرعلی . ی( متولد ۱۳۴۶ ) شدند که تصویرش از سوی دختر ۱۰ ساله مورد شناسایی قرار گرفت.

    با شناسایی تصویر صفرعلی . ی، کارآگاهان اداره شانزدهم با شناسایی مخفیگاه وی در منطقه دولت آباد به این منطقه اعزام و در تاریخ ۲ اسفندماه موفق به دستگیری صفرعلی . ی شدند، متهم در زمان دستگیری قصد مقاومت و ایجاد درگیری با کارآگاهان را داشت که بلافاصله قبل از هرگونه اقدامی، کارآگاهان وی را دستگیر و خودرو پراید سبزرنگ متعلق به وی را نیز در داخل کوچه شناسایی، توقیف و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

    اخبار,اخبار حوادث,آزار و اذیت دختر 10 ساله با شگرد مأمور مخفی

     

    در ادامه تحقیقات از متهم و رسیدگی به پرونده، کارآگاهان موفق به شناسایی دو پرونده مشابه دیگر شدند که متهم دقیقا به همین شیوه و شگرد و تحت عنوان پلیس مخفی اقدام به آزار و اذیت یک پسر ۱۰ ساله و دختر ۱۲ ساله کرده بود که این دو نوجوان نیز شناسایی، به همراه والدین خود در اداره شانزدهم پلیس آگاهی حاضر و پس از مواجهه حضوری با متهم صراحتا وی را مورد شناسایی قرار دادند.

    سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با عنایت به اعترافات صریح متهم و بویژه شناسایی دقیق متهم توسط شکات پرونده، قرار بازداشت موقت از سوی قاضی آرش سیفی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، صادر و متهم جهت انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، در پایان این خبر عنوان داشت: از کلیه شکات احتمالی دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.


تاريخ : پنج شنبه 5 اسفند 1395 ساعت: 21:22 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا


بهترین قیمت خرید پاور بانک

با گسترش استفاده از ابزارهای ارتباطی قابل حمل، نظیر موبایل و تبلت، اتفاق ناگوار و آزار دهنده ای که حداقل یکبار برای تمامی ما رخ داده است، پاور بانک به اتمام رسیدن بی موقع شارژ باتری این ابزارها می باشد.

حال اگر میزان استفاده ما از این ابزار هوشمند بیش از حد متعارف باشد، تعداد شارژر همراه مورد نیاز در روز به دو یا چند بار افزایش خواهد یافت.

چنین مواقعی است که داشتن یک پاور بانک یا شارژر همراه می تواند این مشکل را حل نماید.

در تبلیغات تلویزیونی که اپل 360 به آدرسhttp://www.apple360.ir/46-power-bank گفته است بهترین پاور بانک، فروشگاه اینترنتی محصولات و لوازم جانبی اپل، همراه باشید تا ضمن آگاهی از اصول و نحوه کارکرد پاوربانک، با فوت و فن انتخاب و خرید پاور بانک آشنا شوید.

پاور بانک چیست؟

پاوربانک (Power Bank) به زبان ساده، نوعی باتری قابل شارژاست 

در مواقع مورد نیاز اقدام به شارژ موبایل و یا تبلت خود نمایید. این وسیله الکترونیکی که گاهاً به آن شارژر همراه نیز گفت می شود، قادر است موبایل و یا تبلیت شما را  اغلب یک یا چند بار به طور کامل و بدون نیاز به پریز برق، شارژ نماید.

اجزاء تشکیل دهنده پاوربانک کدامند؟

یک پاور بانک استاندارد از اجزاء و قطعات مختلفی تشکیل شده که کیفیت ساخت و تکنولوژی بکار رفته در این اجزاء تضمین کننده عملکرد مناسب پاور بانک می باشد. لذا اگر قصد خرید بهترین پاور بانک موجود در بازار را دارید، پیشنهاد می شود تمامی این اجزاء را مد نظر قرار داده و بدقت بررسی کنید.

اجزائی همچون باتری داخلی، روکش خارجی، پورت ورودی و پورت خروجی همگی در اغلب پاور بانک ها موجود است اما جزء دیگری که تنها در پاور بانک های استاندارد وجود دارد و کیفیت آن تضمین کننده سلامت موبایل و یا تبلت شما خواهد بود، مدار حفاظت هوشمند است. این مدار با تشخیص اختلالت پیش آماده در فرآیند شارژ مانع ایجاد جریان کوتاه، اضافه شارژ، اضافه جریان و نیز اضافه ولتاژ خواهد شد.

علاوه بر اجزای ذکر شده در بالا، پاور بانک می تواند شامل اجزائی همچون نشانگر شارژ و یا چراغ قوه اظطراری نیز باشد که با وجود عدم تأثیر مستقیم بر بهبود عملکرد پاوربانک می تواند تجربه جذابتری از کار با این وسیله الکترونیکی را برای ما فراهم آورد.

ظرفیت پاور بانک به چه معنا است؟

همانطور که پیش از این گفته شد، یکی از اجزاء پاور بانک، باتری داخلی قابل شارژ می باشد که باتوجه به آن، پاور بانک ها به دو دسته تقسیم می شوند: پاور بانک هایی که از باتری لیتیوم-پلیمری در آنها استفاده شده و پاور بانک هایی که دارای باتری لیتیوم-یونی می باشند. ظرفیت پاور بانک در واقع همان ظرفیت باتری داخلی آنها می باشد و ظرفیت بالاتر به معنی امکان دریافت شارژ بیشتر از پاور بانک می باشد و تعداد دفعاتی که شما قادرید با یک پاور بانک گوشی خود را شارژ کنید رابطه مستقیمی با نسبت ظرفیت پاور بانک به ظرفیت باتری گوشی شما دارد. ظرفیت پاور بانک و البته باتری گوشی با واحد میلی آمپر ساعت (mAh) سنجیده می شود.

تعداد دفعات شارژ، علاوه بر نسبت ظرفیت پاور بانک به ظرفیت باتری گوشی به پارامترهای متعدد دیگری نظیر راندمان پاور بانک و البته سلامت باتری گوشی وابسته می باشد و به طور مثال تقریباً غیر ممکن است که بتوانید با یک پاور بانک 20,000 میلی آمپر ساعتی گوشی 2,000 میلی آمپر ساعتی خود را 10 بار شارژ کنید. چرا که به دلایل علمی، راندمان پاور بانک ها نمی تواند 100 درصد بوده و در پاور بانک های خوب و شاخص در حدود 70 درصد می باشد.

معیارهای خرید پاور بانک کدامند؟

شکی نیست که خرید پاور بانک برای کسانی که استفاده زیادی از موبایل و یا تبلت خود دارند گزینه مناسب و منطقی می باشد. اما در خرید این وسیله حساس الکترونیکی می بایست به چندین معیار توجه شود:

  1. کیفیت و قیمت: کیفیت پاور بانک که عموماً با معیار دوم یعنی "قیمت پاور بانک" در تضاد است از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در خوشبینانه‌ترین حالت تنها ضرری که نصیب خریداران پاور بانک های بی کیفیت خواهد شد، از کار افتادن پاور بانک می‌باشد. اما احتمال وقوع ضرر اساسی‌تری برای این خریداران وجود دارد و آن آسیب رسیدن به دیوایس آنها در اثر استفاده از این پاوربانک ها است.
  2. ظرفیت: متاسفانه اشتباهی که در بین خریداران پاور بانک بسیار متداول است، این است که تصور می کنند هر چه ظرفیت پاور بانک بالاتر باشد بهتر است. اما آنچه که خرید پاور بانک را جذاب می نماید قابلیت حمل آن به عنوان یک شارژر همراه است. ظرفیت بالاتر به معنای وزن و حجم بیشتر پاور بانک است. لذا در زمان خرید پاور بانک همواره باید ظرفیت مناسب و بهینه مد نظر قرار گیرد.
  3. قابلیت: قابلیت هایی نظیر چراغ قوه اظطراری و یا نشانگر میزان شارژ شاید در نگاه اول بی اهمیت باشد اما می تواند در موارد متعدد به کار آمده و تجربه کاربری کامل تری را به همراه داشته باشد. لذا بهتر است وجود یا عدم وجود این قابلیت ها در زمان خرید پاوربانک مد نظر قرار گیرد.
  4. طراحی: یکی از معیارهایی که در خرید هر وسیله الکترونیکی و از جمله پاور بانک می بایست به آن توجه شود، طراحی و زیبایی ظاهری آن است. توجه داشته باشید که پاور بانک قرار است وسیله ای باشد که همیشه همراه شما خواهد بود لذا بهتر است ظاهری جذاب داشته باشد تا خیلی زود از آن خسته نشوید. یک پاور بانک با بدنه فلزی، شاید گران تر باشد اما همواره جذابیت خود را حفظ خواهد کرد.

با در نظر گرفتن قیمت power bank این معیارها، آنچه که خرید از اپل 360 را جذاب می‌نماید این است که اپل 360 واردکننده مستقیم پاور بانک های عرضه شده در این فروشگاه اینترنتی بوده و با افتخار توانسته است با حذف تمامی واسطه‌ها و خرید مستقیم از کمپانی‌های تولیدکننده، بهترین قیمت پاور بانک را به مشتریان خود ارائه نماید. تأکید اپل 360 این است که تمامی کالاهای عرضه شده در این فروشگاه اینترنتی اصل بوده و با توجه به حساسیت پاور بانک به عنوان یک کالای الکترونیکی، مشتریان محترم می‌توانند از صحت پاور بانک های عرضه شده در این فروشگاه اینترنتی اطمینان داشته باشند.

برای خرید فوری به آدرس http://www.apple360.ir/46-power-bank مراجعه کنید


تاريخ : سه شنبه 23 آذر 1395 ساعت: 23:37 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا
برچسب‌ها: پاور بانکپاوربانکقیمت پاور بانکشارژر همراهخرید پاور بانکپاور بانکپاور بانک ارزان


ترجمه آنلاین: پاسخی مدرن به نیازی سنّتی

ترجمه آنلاین یکی از خدماتی است که بسیاری از افراد، به‌خصوص دانشجویان، اساتید، پژوهش‌گران و نیز خبرگان کسب‌وکار در زندگی روزمره خود، ممکن است به آن نیاز پیدا کنند. در گذشته برآوردن این نیاز، یعنی ترجمه متون انگلیسی‌به‌فارسی یا بالعکس، و یافتن متخصصین این امر با مصائب بسیاری همراه بود.

1 : برای ترجمه آنلاین از سایت ترجمانو به آدرس www.tarjomano.com/ترجمه-آنلاین/ برای یافتن متخصصین امر ترجمه، تا هماهنگ کردن و رساندن فایل‌ها، یا متون درخواستی برای ترجمه به افراد موردنظر گرفته، تا پرداخت وجه ترجمه، سنجش کیفیت ترجمه‌های انجام شده و دشوارتر از آن اعتماد و اطمینان به زمان تحویل مقرر ترجمه، و نیز وجوه پرداخت شده، همگی از مشکلات فرایند سنّتی ترجمه‌ی انگلیسی متون به‌شمار می‌آمد. امّا همان‌گونه که ذکر شد، اینترنت در جامعه مدرن امروزی بسیاری از فرایندها، خدمات و کسب‌وکارها را تحت تاثیر خود قرار داده است.

ترجمه آنلاین انگلیسی‌به‌فارسی و فارسی‌به‌انگلیسی، درحال‌حاضر توانسته است خدمات سنّتی ترجمه انگلیسی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

مزایای ترجمه آنلاین متون و مقالات انگلیسی ترجمانو شبکه‌ای است آنلاین

متشکل از مترجمین حرفه‌ای و ارزیابانی که به‌طور مداوم کیفیت ترجمه‌های ارائه شده توسط این مترجمین را کنترل می‌نمایند. با ثبت سفارش‌های ترجمه خود به‌صورت آنلاین برروی شبکه ترجمانو می‌توانید علاوه‌بر فارغ شدن از دغدغه‌های یافتن مترجم متن تخصصی خود، از مزایای زیر که همگی جزو مزیت‌های ترجمه آنلاین است بهره‌مند شوید: قبول و انجام سفارش‌های ترجمه انگلیسی توسط متخصصین و دانش‌آموختگان هر رشته کنترل و تضمین موعد تحویل سفارشات ترجمه آنلاین توسط ترجمانو کنترل کیفیت ترجمه‌های آنلاین انجام شده توسط ترجمانو تحویل همگی سفارشات ترجمه انگلیسی به‌صورت تایپ شده انجام تمامی فرایندها، از ثبت سفارش، تا پرداخت وجه، تخصیص مترجم و تحویل فایل به‌صورت آنلاین و اطلاع‌رسانی وضعیت سفارش ترجمه به‌وسیله پیامک توسط ترجمانو به‌طور خلاصه می‌توان گفت که ترجمانو با ارائه‌ی خدمات ترجمه آنلاین تمامی محدودیت‌ها و مصائب انجام سفارشات ترجمه انگلیسی به‌صورت سنّتی را از میان برداشته است.

روش ثبت سفارش ترجمه آنلاین برروی ترجمانو

با انجام مراحل زیر می‌توان سفارشات خود را به‌صورت آنلاین برروی ترجمانو ثبت کنید و از انجام راحت و بی‌دردسر کلیه‌ی مراحل ترجمه سفارشتان مطمئن باشید: ثبت سفارش ترجمه آنلاین از طریق این لینک. در این مرحله باید ابتدا فایل خود را آپلود و سپس مشخصات آن را انتخاب نمایید. قیمت‌گذاری سفارش ترجمه شما توسط ترجمانو.

در پایان این مرحله و پس از انجام مراحل قیمت‌گذاری، مراتب آن از طریق پیامک به اطلاع شما خواهد رسید. مشاهده قیمت‌های سفارش ترجمه و پرداخت آنلاین مبلغ تعیین شده، براساس سطح کیفی انتخاب شده توسط شما. شروع فرایند ترجمه با تخصیص ترجمه آنلاین متناسب با موضوع متن سفارش ترجمه آنلاین شما، توسط ترجمانو. آپلود فایل و تحویل سفارش ترجمه شما به‌وسیله ترجمانو. در پایان این مرحله نیز با ارسال پیامک، تکمیل شدن سفارش به‌اطلاع شما خواهد رسید.

ترجمه پلاس به همین منظور خدماتی را ارائه کرده مزایای ترجمه آنلاین متون و مقالات انگلیسی


2: ترجمه پلاس به آدرس tarjomeplus.com/Page/63/ترجمه-آنلاین شبکه‌ای است آنلاین، ترجمه آنلاین متشکل از مترجمین حرفه‌ای که به صورت آنلاین و شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی و ارجمند است. با ثبت سفارش‌های ترجمه خود به ‌صورت آنلاین در سایت ترجمه پلاس می‌توانید علاوه ‌بر فارغ شدن از دغدغه‌های یافتن مترجم متن تخصصی خود، از مزایای زیر دیگر نیز بهره‌مند شوید:

  • قبول و انجام سفارش‌های ترجمه انگلیسی توسط متخصصین و دانش‌آموختگان هر رشته 
  • کنترل و تضمین موعد تحویل سفارشات ترجمه آنلاین
  • کنترل کیفیت ترجمه‌های آنلاین انجام شده
  • تحویل همگی سفارشات ترجمه به‌ صورت تایپ شده
  • انجام تمامی فرآیندها، از ثبت سفارش، تا پرداخت وجه، تخصیص مترجم و تحویل فایل به‌صورت آنلاین

روش ثبت سفارش ترجمه آنلاین

با انجام مراحل زیر می‌توان سفارشات ترجمه خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنید

  1. ثبت سفارش ترجمه آنلاین از طریق سفارش ترجمه
  2. سفارش ترجمه شما قیمت گذاری و از طریق ایمیل و پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد
  3. پس از مشاهده قیمت‌ سفارش ترجمه می توانید از قسمت پرداخت آنلاین هزینه خود را پرداخت کنید.
  4. پس از پرداخت فرایند ترجمه شما با تخصیص به مترجم متخصص متناسب با موضوع متن سفارش شما،
  5. در پایان نیز فایل شما از طریق ایمیل به شما تحویل داده می شود و با ارسال پیامک نیز به شما اطلاع داده خواهد شد.

 


تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 ساعت: 1:49 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا


هتل را آنلاین رزرو کنید

در رزرو آنلاین از هتلوکس تمامی فرآیندهای رزرو میان مشتری و هتل بدون دخالت انسانی و توسط روبات های نرم افزاری انجام می شوند ، واسطه ها کنار گذاشته شده و در خواست مسافر به طور مستقیم بر روی نرم افزار هتلداری مستقر در هتل ثبت می شود . بنا براین فرآیند جایابی و ثبت رزرو آنلاین بدون دخالت انسانی و با کمترین خطای ممکن انجام شده و مسافر از موجود بودن اتاق در هتل اطمینان کسب می کند و پس از تکمیل فرآیند رزرو از ظرفیت اتاق های خالی در هتل کم می شود . همچنین مسئولین هتل بلافاصله از رزرو آنلاین انجام شده مطلع شده و ضمن دریافت اطلاعات مسافر و وجه رزرو آنلاین و درج آن در حسابهای مالی هتل ، آماده ی پذیرش مسافر خواهند بود . مهمترین ویژگی رزرو آنلاین ، حذف واسطه ها میان مسافر و هتل ، اطمینان خاطر مسافر از معتبر بودن واچر ( تاییدیه ی رزرو ) و همچنین حذف خطاهای انسانی و کاربری در هتل به ویژه در فصل های پرسفر است . روباتهای نرم افزاری رزرو ، بدون هیچ محدودیت و بدون نیاز به نیروی انسانی هر حجمی از تقاضای رزرو هتل را در کمترین زمان ممکن مدیریت می کنند . در حال حاضر تنها سامانه “هتلوکس” است که با طراحی و پیاده سازی روبات های نرم افزای ، قادر به ارائه این خدمات در ایران می باشد. (چرا ؟ ) در رزرو “نیمه آنلاین” ، تنها ارتباط مشتری با سامانه ی رزرو آنلاین هتل توسط روبات های نرم افزاری برقرار می شود و ارتباط سامانه یا فروشنده ی واسط با هتل آفلاین و با مکانیسم های دیگر قابل انجام است . در این روش معمولا سامانه ها یا واسطه ها توسط قرارداد هایی که از پیش با هتل منعقد کرده اند ، تعدادی از اتاق های هتل را گارانتی کرده و به مسافرین ارائه می دهند. و پس از تایید رزرو آنلاین ، اطلاعات از طریق مکانیسم های آفلاین نظیر فاکس یا ایمیل برای هتل ارسال می شود . تعدادی از سامانه های موجود رزرو در ایران از این روش استفاده می کنند که با توجه به تعدد واسطه ها و محدودیت در هتلهایی که به این روش اقدام به فروش اتاقهای خود می کنند ، مشتری از امکان انتخاب کمتری در انتخاب اقامتگاه یا هتل مورد نظر خود برخوردار است . در رزرو “افلاین” یا On Request هم تنها ارتباط مشتری با سامانه ی رزرو آنلاین هتل توسط وب سایت ها برقرار می شود و تمامی فرآیندهای جایابی ، دریافت تایید از هتل ، واریز وجه رزرو به حساب هتل که مهمترین بخشهای فرآیند رزرو هستند توسط نیروی انسانی انجام می شود به این شکل که پس از دریافت تقاضای رزرو از طریق وب سایت یا تلفن ، نیروی انسانی با تماس تلفنی به بخش رزرو هتل از ظرفیت داشتن یا نداشتن هتل مطلع شده و در صورت ظرفیت داشتن به مسافر توسط ایمیل، تلفن و … اطلاع داده می شود ، رزرو آنلاین مسافر ثبت می گردد و سپس نسخه ای از تاییدیه ی صادر شده برای هتل ارسال می گردد و کارکنان بخش رزرو و پذیرش هتل می بایست مشخصات رزرو را در نرم افزار مستقر در هتل ثبت کنند و سپس برای دریافت وجه رزرو آنلاین از فروشنده یا واسطه اقدام نمایند ! در این روش علاوه بر افزایش احتمال خطاهای انسانی، به ویژه در فصل های پر سفر (High Season) ، هزینه و قیمت تمام شده برای انجام یک فرآیند رزرو بیشتر است که معمولا از جیب مشتری پرداخت می شود و همچنین تاییدیه های صادر شده طولانی تر و از اعتبار کمتری برخوردارند . مشاهدات نشان از نمونه های متعددی است که مسافرین با تاییدیه های در دست به هتل مراجعه کرده اند ولی هتل از ثبت آن رزرو بی اطلاع بوده و از پذیرش مسافر امتناع نموده است . به دلایل مشکلات بسیار سالهاست این روش تقریبا در همه جای دنیا منسوخ شده است . چرا “هتلوکس ” توانسته روبات های نرم افزاری برای رزرو آنلاین پیاده سازی کند ؟ شرکت سفرپردازان سام تک که طراح و مالک “هتلوکس ” است ، شرکتی است که بیش از 20 سال تجربه ی پیاده سازی نرم افزارهای تخصصی هتل داری (PMS) را در صنعت هتل داری کشور دارد . بیش از 700 هتل و اقامتگاه در کشور از نرم افزارهای ” مارلیک ” و ” هریس ” – که از قدیمی ترین و مشهورترین سیستمهای مدیریت هتل هستند – برای مدیریت اطلاعات و عملیات خود استفاده می کنند . روشن است که مهمترین بخش فرآیند رزرو آنلاین به ویژه جستجو و جایابی و موجودیت اتاقها و صدور تاییدیه ی رزرو آنلاین در داخل هتل و توسط نرم افزارهای مستقر در هتل انجام میشود . بنابراین طراحی و پیاده سازی روباتهای نرم افزاری که ارتباط مستقیم مشتری را از طریق وب سایت با نرم افزارهای هتل برقرار کند برای این شرکت مهیا بوده است . از سوی دیگر مالکین و مدیران این شرکت ، از دانش و تجربه ی کافی در زمینه ی “گردشگری الکترونیک ” (e-Tourism ) بر خوردارند و “هتلوکس ” محصولی است که نتیجه ی این تجربیات و مطالعه ی دقیق و دستیابی به دانش جهانی سیستم های CRS (Central Reservation System ) و GDS (Global Distribution System) در صنعت جهانی جهانگردی است که “سام تک ” بعنوان یک شرکت دانش بنیان تلاش میکند برای رونق گردشگری www.saharnews.org/tourism در ایران و جهان اتصال آن به شبکه های فروش و توزیع جهانی ، این استانداردها را در صنعت هتل داری کشور پیاده سازی نماید . تردیدی نیست که حمایت مشتریان و مسافرین محترم مهمترین عامل در موفقیت این شرکت و توسعه ی صنعت گردشگری کشور خواهد بود . آیا همه ی هتلها ی موجود در ” hotelux.com” آنلاین هستند ؟ خیر اینطور نیست اما هتلوکس تلاش می کند هر روز هتلهای بیشتری را به استانداردهای جهانی رزرو آنلاین مجهز کند . حقیقت این است که این کار بسیار دیر در ایران شروع شده است و هنوز همه ی هتلهای کشور از آمادگی یا اطمینان لازم برای پیوستن به این روش و پیاده سازی برخوردار نیستند . “هتلوکس ” با توجه به ارتباطات گسترده ای که با مدیران و مالکین محترم هتلها در طول سالیان دراز دارد تلاش می کند از یک سو اطمینان خاطر آنان را از مزایای بی بدیل این روش در کاهش هزینه های رزرو و ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مشتریان آگاه و مطمئن ساخته و از سوی دیگر فرهنگ رزرو آنلاین را در میان مشتریان ، مسافران و توزیع کنندگان دیگر نظیر شرکتها و آژانسهای مسافرتی گسترش دهد . با توجه به استعداد و نبوغ جامعه ی ایرانی که علاقه ی کم نظیری به تکنولوژی داشته و نمود آن را در گسترش سریع شبکه های اجتماعی و فرهنگ کاربری نرم افزاری نشان داده است ، اگر چه فرآیند رزرو آنلاین هتل بسیار پر زحمت و دشوار است اما مطمئن هستیم با حمایت جامعه ی مالکین و مدیران محترم هتلها و همچنین مشتریان و کاربران خود به سرعت بر تعداد هتلهای آنلاین در کشور افزوده خواهد شد . همزمان با این که سامانه ی “هتلوکس” تمامی هتل هایی که قابلیت آنلاین شدن را داشته باشند به هتل های آنلاین خود اضافه می کند ، با استفاده از قراردادهای خوبی که با یکایک هتلها و اقامتگاههای کشور دارد تلاش می کند بهترین قیمت های ممکن را به نفع مشتری از آنان کسب و به شکل آنلاین یا “On Request” در اختیار مشتریان قرار دهد.

دیگر خدمات رزرو هتل:

  • رزرو هتل های تهران
  • رزرو هتل های مشهد
  • رزرو هتل های شیراز
  • رزرو هتل های اصفهان
  • رزرو هتل های یزد
  • رزرو هتل های کاشان
  • رزرو هتل های بندر انزلی
  • رزرو هتل های گرگان

تجربه نشان داده حتی رزروهای “آفلاین ” که از سوی “هتلوکس ” برای مشتریان صادر میشود ، هتلها را تشویق میکند زود تر به شبکه ی هتلهای آنلاین بپیوندند . دیگر ویژگی های برجسته ی سامانه ی “هتلوکس” استاندارد سازی قالب اطلاعات هتلها و مراکز اقامتی برای نخستین بار در کشور ؛ ما اطلاعات دقیق و درستی از هتلها و مراکز اقامتی در اختیار مشتریان می گذاریم تخفیف های “هتلوکس ” مستقیما از هتل دریافت شده و با حذف واسطه گری ، بیشترین سهم ممکن از تخفیف هتل به مشتری تعلق می گیرد “هتلوکس ” با بزرگترین شبکه های جهانی رزرو هتل ارتباط مستقیم دارد حتی در رزروهای غیر آنلاین ، ما در کمترین زمان تایید رزرو شما را صادر می کنیم واچر یا تاییدیه ی رزرو “هتلوکس” سندی قابل اطمینان است “هتلوکس ” مشتریان را در سود خود شریک می کند ! با یک خرید عضو “هتلوکس ” می شوید و در خریدهای بعد درصد تخفیف ویژه به شما تعلق می گیرد تضمین مناسبترین قیمت برای بیشتر هتل های کشور پرداخت توسط کارت های عضو شتاب برای هتل های داخل و خارج کشور جستجوی آسان با توجه به نیاز های مسافر هتلوکس آینده ای دور را به صنعت گردشگری کشور نزدیک تر کرده است.


تاريخ : یک شنبه 7 آذر 1395 ساعت: 20:4 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا
برچسب‌ها: رزرو هتلهتلوکسگردشگری آسان


۱.بک لینک چیست ؟ هر گاه سایت یا وبلاگی، لینک سایت شما را در صفحه ای از سایت یا وبلاگ خود قرار دهد، به آن لینک داده شده به سایت شما را بک لینک backlinkshop.net می گویند

۲. بک لینک چه خاصیتهایی دارد؟ بک لینک خوب، باعث افزایش پیج رنک، افزایش رتبه کلمه کلیدی سایت شما در گوگل، افزایش محبوبیت سایت شما در گوگل می شود.

۳. آیا بک لینک ضررهایی هم دارد ؟ اگر بک لینک طبق استانداردهای گوگل ثبت نشود، باعث برخورد گوگل با سایت خاطی می شود.قبل از استفاده از بک لینک باید از سئو سایت خود اطمینان داشته باشید.

۴. استاندارد های ثبت بک لینک گوگل چیست ؟ در سایتهای مرتبط بک لینک ثبت شود. بجای درج بک لینک خالی، بک لینک باید در محتوا ثبت شود. (مثل بک لینک در سایتهای مقاله و شبکه های اجتماعی ) یکی از موارد مهم بک لینک، تنوع نوع بک لینکهاست (شبکه های اجتماعی، وبلاگ، ویکی، فروم ها و …..) شما می توانید از این خدمات برای افزایش اعتبار وب سایت خود استفاده کنید.با تهیه این پکیج ها گوگل رنک شما افزایش می یابد.

خرید بک لینک,بک لینک,فروش بک لینک
,بک لینک,بک لینک رنک ۹,بک لینک رنک ۸,بک لینک رنک ۷,بک لینک رنک ۶,بک لینک رنک ۵- خرید بک لینک قوی – خرید بک لینک ایرانی – خرید بک لینک دائمی – بک لینک ارزان

پکیج اول خرید بک لینک

 منبع : بک لینک شاپ


تاريخ : یک شنبه 7 شهريور 1395 ساعت: 17:4 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا
برچسب‌ها: بک لینک


انجام پایان نامه کامپیوتر | انجام پایان نامه فناوری اطلاعات (IT)

به طور کلی در ایران رشته کامپیوتر به  مهندسی  IT (تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم های اطلاعاتی، سیستم های چند رسانه ای، شبکه های کامپیوتری و امنیت اطلاعات)، مهندسی نرم افزار، هوش مصنوعی، شبکه، الگوریتم و محاسبات، تجارت الکترونیک، معماری کامپیوتر و سخت افزار تقسیم می شود. در موسسه ارشد یاران شریف انجام پایان نامه کامپیوتر کامپیوتر و IT در زمینه های زیر انجام می شود ( بدیهی است که برخی از انجام پایان نامه کامپیوتر ممکن است ترکیبی از زمینه های زیر باشند و به علت همپوشانی موضوعات IT  و کامپیوتر و گاهی مهندسی صنایع  از ذکر گرایش های مختلف خودداری شده و بیشتر تمرکز بر انجام پایان نامه کامپیوتر بر اساس زمینه های مختلف به روز در  این رشته هاست):

الف – هوش مصنوعی

1- داده کاوی (Data Mining):

به زبانی بسیار ساده عبارت از استخراج الگو (pattern) و یا روابط مشخص از حجم وسیعی از داده های یک پایگاه داده مشخص است که به منظور استخراج مدل، تصمیم گیری و تعمیم و پیش بینی مورد استفاده  قرار می گیرد. داده کاوی ارتباط تنگاتنگی با هوش مصنوعی، الگوریتم، الگو، یادگیری ماشین، طبقه بندی (classification  ) دارد. داده کاوی مانند بسیاری از مقوله های دیگر علم کامپیوتر باید در ارتباط با مفاهیم دیگر توضیح داده شود:

مهمترین مفاهیم مرتبط با داده کاوی را می توان مفاهیم زیر دانست:

قواعد انجمنی(Association):

به قواعد و یا ترتیباتی گفته می شود که طبق آن که صفات و ویژگی هایی که به هم آیند و مرتبط هستند در ارتباط با هم مطالعه می شوند و از طریق آن می توان روابط بین یک یا چند پدیده یا موضوع را کشف کرده و به صورت مقادیر کمی دربیاریم مثلا اگر کسی شلوار بخرد احتمالا مانتو هم میخرد. از کاربردهای آن استفاده از آن در تحلیل سبد خرید مشتریان  و تهیه نرم افزارهای پشتیبانی دهی در سایت ها است. شاخص های اطمینان و پشتیبانی اغلب با قواعد وابستگی سنجیده می شوند. برخی از روش های قواعد وابستگی عبارتند از: روش Apriori ، روش Eclat، روش FP-growth.

ترتیب یا توالی(Sequence):

منظور تکرار پذیری و توالی در زیر توالی های یک پایگاه داده است. از طریق توالی یا ترتیب می توان به نشانه ها یا علایم منجر به یک تکرار معنی دار پی برد. با مطالعه توالی در یک پایگاه داده پزشکی میتوان نشانه های تکرارپذیر منجر به پیدایش یک بیماری را کشف نمود و از آن برای پیش بینی مراحل رشد یک بیماری استفاده کرد. آنالیز توالی DNA  در علم ژنتیک و توالی خرید مشتریان برای دستیابی به الگوی خرید نمونه دیگری از استفاده از توالی در داده کاوی است. الگوریتم های مهم و پرکاربرد توالی عبارتند از: PREFIXSPAN  ،gsp ،MFS و SPADE

پیش بینی(Prediction)
طبقه بندی (classification)
خوشه بندی(Clustering)
مصور سازی(Visualization)

مهمترین نرم افزارهای مورد استفاده در انجام پایان نامه کامپیوتر  داده کاوی نرم افزارهای زیر هستند:

Matlab

Clementine

RapidMiner

Weka

برخی از مهمترین الگوریتم های مورد استفاده در  انجام پایان نامه کامپیوتر داده کاوی الگوریتم های درخت تصمیم (decision tree)، ماشین بردار پشتیبان(SVM)، الگوریتم page rank ، الگوریتم Ada Boost، الگوریتم K means، الگوریتم Naive Bayes، الگوریتم نزدیکترین همسایهKNN ، خوشه بندی فازی

2- متن کاوی (Text Mining)

3- شبکه های اجتماعی (social networks):

امروزه شبکه های اجتماعی به دلیل سهولت استفاده از اینترنت کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. در حجم انبوه کاربران، کاربران خرابکار به دنبال اهداف سوء خود هستند. زمینه های تحقیقاتی بسیار زیادی در این حوزه تعریف می شود. به دلیل اینکه ساختار یک شبکه اجتماعی یک گراف حجیم شامل تعداد زیادی نود و یالهای ارتباطی، را نشان می دهد، بسیاری از اینها بر مبنای تحلیل های گرافی، یعنی استفاده از ویژگی های مختلفی که در گراف ها تعریف شده، و اخیرا تحلیل های هوشمند یادگیری ماشین مثل الگوریتم های داده کاوی و مدل های گرافی احتمالی تعریف می شوند.

برخی از موضوعات انجام پایان نامه کامپیوتر مشهور در شبکه های اجتماعی:

  • تجزیه و تحلیل اجتماعات خاص (Community Analysis) مثلا گروه های تروریستی: معمولا اعضای اجتماعات خاص روابط متقابل بیشتر نسبت به افراد خارج از یک گروه دارند.
  • تحلیل احساسات (Sentiment Analysis)
  • ایده کاوی (Opinion Mining)
  • مدل سازی نفوذی (Influence Modeling): هدف از این کار یافتن کاربرانی است که بشترین تاثیر را روی کاربران دیگر خواهند گذاشت.
  • توصیه های اجتماعی (Social Recommendation): مثلا توصیه لیست کتاب به دوستان یک کاربر در سایت آمازون یا پیشنهاد دوستی در تویتر یا فیسبوک
  • پخش اطلاعات و شناسایی منشا پخش آن (Information Diffusion and Provenance): مثلا تشخیص حقیقت از شایعه در شبکه های اجتماعی
  • محرمانگی و امنیت و اعتماد (Privacy, Security, and Trust)
  • شناسایی تقلب، فریب یا deception در شبکه های اجتماعی: رفتارهای فریب آمیز کاربران در شبکه به شکل های مختلف انجام میشود مثل جعل پروفایل، ساخت پروفایل هایی که هویت خارجی ندارند، مثل Sybil attack ، برای ساخت تعداد زیادی نود fake برای اهداف انتشار spam
  • شناسایی افراد تاثرگذار یا پر اهمیت در شبکه. مثلا شناسایی رهبر یک گروه.
  • یافتن گروه های پنهان یا آشکار در شبکه هاب اجتماعی
  • شناسایی پیام ها، پست های spam، کرم ها و malware ها
  • استفاده از تحلیل رفتار کاربران یا behavior analysis در هر یک از زمینه های تحقیقاتی
  • سیستم های پیشنهادگر (Recommender systems) : تحلیل شبکه به منظور ساخت سیستم های پیشنهادگر، مثل چیزی که در Facebook به شما پیشنهاد داده میشود که این افراد را میشناسید؟ یا در سایت آمازون بر حسب تاریخچه خرید برخی محصولات را به مشتری پیشنهاد می دهد
  • پیش بینی ارتباط link prediction در شبکه.
  • تشخیص review spam در سایت هایی مثل دیجی کالا برای تحلیل نظرات کاربران در مورد یک محصول خاص.

4- پردازش تصویر وگفتار و بینایی ماشین:

در موسسه ارشدیاران شریف  انجام پایان نامه کامپیوتر پردازش تصوئیر در زمینه های زیر انجام می شود:

تشخیص هویت و بیومتریک (عنبیه چشم ،اثر انگشت و ..)، تشخیص چهره و حالات چهره، ردیابی و تراکینگ اشیاء متحرک (خودرو، توپ، ماهواره، انسان و یا هر شی متحرک دیگری)، تشخیص تصادفات و ازدحام، شمارش افراد، تشخیص بیماری ها، دستکاری در تصویر و جعل سند، تشخیص عیب و نقص در تصاویر، تشخیص تقلب در اسناد، تشخیص خودرو (سرعت، تعداد، پلاک)، پنهان نگاری، فشرده سازی، تشخیص لبه، کاهش نویز تصاویر پزشکی، تشخیص سرطان ها، بازیابی تصاویر مخدوش، تشخیص حروف و عدد، تشخیص گفتار. بدیهی است که برای اهداف مختلف در انجام پایان نامه کامپیوتر پردازش تصویر و بر اساسی موضوع فیچری که باید تشخیص داده شود متفاوت خواهد بود.

5- یادگیری ماشین و  یادگیری عمیق و رباتیک

ب - مهندسی نرم افزار

انجام پایان نامه کامپیوتر در زمینه هایی مانند تست تشخیص نفوذ نرم افزار، چرخه عمر نرم افزاری، بومی سازی پروتکل ها و...

ج - شبکه(مهندسی IT  و کامپیوتر):

1- انجام پایان نامه کامپیوتر (Wireless Sensor Network) :

شبکه حسگر بی سیم شبکه ای است که متشکل از تعداد زیادي گره کوچک است. در هر گره تعدادی حسگر وجود دارد. شبکه حسگر به شدت با محیط فیزیکی تعامل دارد. از طریق حسگرها اطلاعات محیط را گرفته و از طریق عامل  ها واکنش نشان می دهد. ارتباط بین گره ها به صورت بی سیم است. هر گره بطور مستقل و بدون دخالت انسان کار می کند و نوعا از لحاظ فیزیکی بسار کوچک است و داراي محدودیت هایی در قدرت پردازش، ظرفیت حافظه، منبع تغذیه و... می باشد. این محدودیت ها مشکلاتی را به وجود می آورد که منشا بسیاری از مباحث پژوهشی مطرح در این زمینه است. این شبکه از پشته پروتکلی شبکه های سنتی پیروی می کند ولی به خاطر محدودیت ها و تفاوت های وابسته به کاربرد، پروتکل ها باید بازنویسی شوند.

زمینه­ های تحقیقاتی در شبکه­ های حسگر بی­سیم (WSN)

  1. مسیریابی
  2. امنیت
  3. ردیابی اهداف
  4. مکان یابی
  5. پوشش
  6. بازیابی پوشش
  7. تحمل پذیری خطا

ابزارهای شبیه سازی شبکه­ های حسگر بی­سیم

  1. OMNeT++ (INET, Castalia and MiXiM)
  2. Matlab
  3. NS2
  4. OPNET
  5. C++
  6. C#

 

2- انجام پایان نامه کامپیوتر(vannet):

 ونت یا شبکه اد هاک وسایل نقلیه (Vehicular ad hoc network)

شبکه ­های ونت (VANET) نوعی از شبکه های اد هاک (Ad hoc) هستند که ارتباط بین وسایل نقلیه مجاور، همچنین بین وسایل نقلیه و تجهیزات ثابتی که معمولا کنار جاده ها نصب می شوند را فراهم می آورند، هدف اصلی در شبکه های VANET ایجاد راحتی و امنیت بیشتر برای مسافران می باشد. به این منظور یک وسیله الکترونیکی در هر وسیله نقلیه نصب می شود که اتصال به شبکه Ad hoc را برای مسافران فراهم می آورد، به این ترتیب هر وسیله نقلیه ای که با تجهیزات VANET مجهز شده است بعنوان یک نود در شبکه Ad hoc ادهاک عمل می کند و می تواند پیغام های دیگران را از طریق شبکه بی سیم دریافت و یا به نودهای دیگر پیغام ارسال نماید، این پیغام ها بیشتر برای اهداف امنیتی و کنترل ترافیک به کار می روند.

زمینه­ های تحقیقاتی در شبکه­های اد هاک وسایل نقلیه (VANET)

  1. مسیریابی
  2. مکان یابی
  3. امنیت
  4. کنترل ترافیک

ابزارهای شبیه سازی شبکه­های حسگر بی­سیم

  • OMNeT++ (SUMO and VEINS)
  • Matlab
  • NS2
  • OPNET
  • C++
  • C#

 

3- محاسبات ابری(cloud computing):

4- امنیت شبکه

5- شبکه نظیر به نظیر

6- سیستم های توزیع شده و تست تشخیص نفوذ

7- امنیت نرم افزار

 منبع : http://www.arshadyaran.com/2248/%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1-%7C-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-(IT)

 

برای سفارش کلیک نمایید یا برای همکاری باما از این قسمت اقدام نمایید.

 

تاريخ : یک شنبه 7 شهريور 1395 ساعت: 17:3 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا
برچسب‌ها: انجام پایان نامه کامپیوتر


بهروش سریع،دریچه ای نو به دنیای تجارت

ترخیص کالا از گمرک

 

صاحب کالا با در دست داشتن قبض انبار کالای خود که به نام اوست می تواند شخصاً و یا از طریق وکیل یا نماینده خود اقدام به ترخیص کالای خود کند.

 

در صورتی که صاحب کالا سازمانی شناخته شده و معتبر باشد، می تواند یکی از کارمندان خود را برای ترخیص کالا خود معرفی کند. در این صورت هیچ شرطی برای فرد معرفی شده وجود نخواهد داشت.

 

در صورتی که صاحب کالا از افراد یا شرکتی باشد که دارای کارت بازرگانی است می تواند شخص دیگری را که دارای کارت حق العمل کاری است به منظور ترخیص کالا از گمرک ، به گمرک معرفی کند که در این صورت شخص معرفی شده باید دارای کارت بازرگانی و کارت حق العمل کاری معتبر باشد.

 

یکی از اساسی ترین خدمات یک بارفرابر  انجام کلیه تشریفات گمرکی و مهارت در ترخیص کالا برای مشتری خود است،قطعا این عمل بدون آگاهی داشتن از قوانین و مقررات گمرکی و نداشتن تجربه مفید در این حرفه امکان پذیر نیست.

شرکت حمل و نقل بین المللی بهروش سریع کلیه رویه های گمرکی (صادرات قطعی ، صادرات موقت ، واردات قطعی ، واردات موقت و...) تشریفات گمرکی در گمرکات ایران مانند (فرودگاه امام،تهران،بندر عباس،سلفچگان،بوشهر و...)برای ترخیص کالا را برای مشتریان خود با سرعت و دقت کافی توسط کادری مجرب انجام می دهد.

ترخیص کالا از گمرک بندر عباس ، تهران ، فرودگاه امام ، سلفچگان ، بوشهر ،و خارج از ایران

ترخیص کالا در بهروش سریع شامل انواع کالاهای وارداتی و صادراتی شما تاجر گرامی می باشد.

 

منبع : http://www.behraveshsarie.com/singleservices/4/%D8%AA%D8%B1%D8%AE%DB%8C%D8%B5%20%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7

همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر به قسمت تماس با ما مراجعه نمایید.


تاريخ : یک شنبه 7 شهريور 1395 ساعت: 17:2 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا
برچسب‌ها: ترخیص کالا


سر درد های عصبی یکی از مشکلاتی است که امروزه گریبان گیر بسیاری از افراد شده است و درمان آن همیشه با استفاده از دارو میسر نیست. در این بخش لز مقاله ی دلگرم شما را با درمان سر درد های عصبی به روش طب سنتی آشنا میکنیم با ما همراه باشید.

 

 

 

مقدمه ای در مورد سر درد های عصبی

 

میگرن یکی از بیماری‌هایی است که حتی کمی پیش از شروع، نشانه‌های آن امان فرد مبتلا را می‌برد. راهکارهای متعددی برای کنترل درد ناشی از این بیماری وجود دارد از جمله: مصرف دارو، کمپرس آب سرد و حبس شدن در اتاق تاریک. اما راهکار بهتری هم برای کنترل این درد آزاردهنده وجود دارد.

این روش تغذیه مناسب و نوشیدن بعضی دمنوش‌های آرام‌بخش است که می‌تواند به کنترل درد کمک کند.
 برای درمان درد کشنده میگرن  و سر درد های عصبی از داروهای گیاهی استفاده کنید.

بهترین روش مقابله با سردرد، در درجه اول پیشگیرى از وخیم شدن آن است. اگر جزء افرادى هستید که اغلب گرفتار سردرد هستند، بهتر است لیستى از تمام غذاهایى که ظرف چند روز یا چند هفته پیاپى خورده اید، تهیه کنید. سپس این لیست را به دقت بررسى کنید تا شاید رابطه اى میان مصرف غذایى خاص با بروز سردرد در خود بیابید.

 

 

درمان سر درد های عصبی با طب سنتی

 

استفاده از دارو های گیاهی برای درمان میگرن و سر درد های عصبی

 

 

میگرن

 

 خوردن پنیر، پرتقال، شکلات و قهوه با معده خالى مى تواند موجب بروز سردرد شود.

همچنین کم آبى، نداشتن فعالیت ورزشى و رژیم‌هاى سخت در سردرد موثر هستند. اما خبر خوش این است که اگر سردردها با عارضه دیگرى همراه نباشند به ندرت نشانه مشکلى جدى هستند. در حقیقت از هر چهار مورد سردرد، سه مورد در اثر گرفتگى ماهیچه‌هاى پشت، گردن و فک به وجود آمده اند.

درمان‌هاى تکمیلى اغلب دیدگاهى کلى نگر دارند، آنها جسم و ذهن را با هم مورد درمان قرار مى دهند و فقط به نشانه‌هاى بیرونى اکتفا نمى کنند.

این نوع درمان‌ها را مى توان به موازات درمان‌هاى دارویى معمول اعمال کرد. اگر از آن دسته افرادى هستید که معمولاً از سردردهاى مکرر رنج مى برند، نا امید نشوید. روش‌هاى طبیعى متعدد و متنوعى براى تسکین سردرد یا حتى بهتر از آن، پیشگیرى از بروز سردرد وجود دارند که در اینجا به بعضى از آنها اشاره مى کنیم.

 

 

درمان سر درد های عصبی با طب سنتی

 

انتخاب داروی گیاهی متناسب با نوع سردرد

 

 میگرن و سر درد

 

 

بنا بر اظهارات دکتر Lawton گیاهان زیر برای کاهش سردردهای خاص بکار می روند.

 

گل ساعتی

 

از قدیم این گیاه به عنوان آرام بخش در شرایط اضطراب و بی خوابی استفاده می شده است. همچنین برای درمان سردردهایی که در شرایط خاص اتفاق می افتند، مفید است. این گیاه همانطور که از نامش پیداست برای کسانی که در زندگی بسیار هیجان دارند، آنهایی که خیلی پرشور، آتشین مزاج و تندخو هستند و به راحتی خشمگین می شوند توصیه می شود. این گیاه خاصیت آرام بخش و تسکین دهنده سیستم عصبی را دارد و باعث کاهش سردردهای ناشی از شرایط هیجانی می شود.

 

کوهوش سیاه Black cohosh

 

این گیاه بومی شمال آمریکا، سابقاً برای دردهای روماتیسم استفاده می شد، هم اکنون برای سردردهایی که بر اثر افسردگی اتفاق می افتند، بسیار موثر است. چرا که این گیاه تاثیر استروژنی بر بدن دارد. بنابراین برای خانم ها بیشتر توصیه می شود. ولی آقایان هم می توانند با مصرف یک دوره کوتاه از تاثیرات فوق العاده آن بهره مند شوند.

 

پوست درخت بید سفید

 

این گیاه مانند سایر گیاهان دارویی باعث فرونشاندن درد می شود و تنها به عنوان تسکین دهنده ، درد را از بین برده اما به درمان علت اصلی درد نمی پردازد و فقط باعث کاهش و تخفیف درد می شود.

دکتر Lawton می گوید: باید این گیاه را در حجم بالا و با دز زیاد مصرف کرد تا خاصیت خود را نشان دهد. اما پیشنهاد می شود این گیاه را به عنوان مکمل با سایر گیاهانی که به درمان قطعی عارضه می پردازند، مصرف کرد.

 

گل آلاله و گل مینا یا بابونه قوی

 

با وجود این که این گیاهان به عنوان درمان کننده سردرد، در میان مردم بسیار محبوب و پرطرفدار هستند، اما باید ابتدا بین سردردهای میگرنی و سایر سردردها تمایز قائل شد. میگرن بر اثر تغییر ناگهانی فشار خون در مغز اتفاق می افتد و بعلاوه این نوع سردرد شدید معمولاً با حالت تهوع و حساسیت به نور و صدا همراه است و سردرد نیز یکی از اجزاء بیماری میگرن است. همه این گیاهان برای درمان میگرن مناسب هستند؛ اما در درمان سایر انواع سردرد خیلی کارا نیستند.

دکتر Lawton می گوید: تجربه نشان می دهد تنها برای ۲۵% از بیماران با سردردهای معمولی این دو گیاه موثر بوده است.

 

بی خطر بودن درمان بوسیله گیاهان دارویی

 

معمولاً اکثر گیاهان دارویی را می توان همزمان با درمانهای شیمیایی مانند آسپرین و ادویل استفاده کرد و استفاده همزمان آنها با هم هیچگونه عارضه ای را ایجاد نمی کند. دکتر Lawton می گوید: بیشتر گیاهان بر مکانسیم متفاوتی در بدن تاثیر گذار هستند. البته پوست درخت بید سفید یک استثنا است. چرا که شامل ماده تشکیل دهنده ای مشابه با یکی از عناصر موجود در آسپرین است.

با این وجود چند نکته را برای رعایت ایمنی بیشتر در استفاده از گیاهان دارویی ، باید مد نظر قرار داد. بیماران با سابقه بیماری قبلی و یا در شرایطی که از داروی خاصی، استفاده می کنند، باید قبل از مصرف این گیاهان با پزشک خود مشورت کنند.

برای مثال زنانی که مشکل فیبرون دارند نباید از گیاه black cohosh استفاده کنند؛ چرا که باعث افزایش هورمون استروژن می شود که تاثیر مطلوبی بر برخی از فیبرونها ندارد.

همچنین بیماران باید در خصوص کمپانی سازنده این گیاهان دارویی تحقیق کنند تا کیفیت محصولات آنها مشخص شود. معمولاً کمپانی های سازنده خوب ، از مواد گیاهی با کیفیت بالا و اثر بخشی زیاد در پزشکی بهره می برند.

دکتر Lawton می گوید با خرید گیاهان دارویی ارزان قیمت و با کیفیت پایین، تنها چیزی که به آن مطمئن هستید وجود آن گیاه است و هیچ تضمینی در خصوص موثر بودن آن در درمان سردرد وجود ندارد.

 

 چای گل زیرفون

 

که از ترکیب یک قاشق غذاخوری گل آن در ۲۵۰ میلی لیتر آب جوش و پس از مدت ۱۰ دقیقه تهیه می شود، خواص درمانی فراوانی داشته و به خصوص هنگام سرماخوردگی باعث کاهش علائمی چون سرفه، تب و تنگی نفس می شود.

دم کرده گل زیرفون، آرام بخش بوده و برای افراد مضطرب و پراسترس توصیه می شود. ترکیبات مفید موجود در چای زیرفون، فشار خون را تنظیم کرده، تپش قلب را کاهش داده و از بسیاری بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

این نوشیدنی هضم و جذب موادغذایی را آسان تر کرده و نه تنها از بسیاری عوارض گوارشی پیشگیری می کرده بلکه کمک زیادی به درمان اسهال می کند.

مخلوطی از چای گل زیرفون همراه جوش شیرین به عنوان شست وشودهنده قوی دهان شناخته شده و برای درمان بسیاری از زخم های مخاط دهان از جمله آفت مفید است.

متخصصان این نوشیدنی را برای کاهش سردردهای عصبی از جمله میگرن توصیه کرده و مصرف آن را برای افراد با گرفتگی های عضلانی مفید می دانند.

 

 ریحان

 

مصرف ریحان در تسکین سردرد و میگرن و نیز در درمان سرفه و تنگی نفس مؤثر است. ریحان سبز گیاهی است یکساله که بلندی آن تا ۶۰ سانتی متر می‌رسد و برگ‌های جوان آن سبز و روشن و به شکل بیضی نوک تیز با دندانه‌های ریز و معطر است.

طبیعت این گیاه گرم و خشک است و خواص درمانی آن مقوی، محرک و بادشکن است و به‌هاضمه کمک می‌کند، علاوه بر این تب بر، آرام‌کننده و ضد اسپاسم است.

ریحان باعث رفع بوی بد ناشی از خوردن سیر و پیاز می‌شود. همچنین زخم‌های دهان را از بین می برد و کندی دندان را برطرف می‌کند. از سوی دیگر، ضعف معده و ضعف اعصاب را رفع می کند و انواع سردرد و میگرن را تسکین می‌دهد.

 

فلفل قرمز؛ معجزه داغ

 

فلفل قرمز یکی از گیاهانی است که مصرف آن میان مبتلایان به بیماری میگرن دیده می‌شود. به‌این دلیل که فلفل هندی یا قرمز می‌تواند درد میگرن را تسکین دهد، افرادی که سردردهایشان به بخش خاصی از سر مربوط نیست و در تمام سر پخش می‌شود می‌توانند با خوردن فلفل هندی یا قرمز بیماری‌شان را تسکین دهند.

فلفل ترکیب فعالی به نام کپسایسین دارد. این ماده تسکین‌دهنده درد است. به‌این ترتیب که مسیر انتقال پیام‌های عصبی از طریق گیرنده‌های درد به مغز را تغییر می‌دهد. البته هندی‌ها برای این درمان گیاهی روش خاصی دارند.

شیوه مصرف: یک عدد فلفل را داخل یک فنجان آب جوش بریزید و آن را با عسل شیرین کنید. بهتر است مصرف این دارو را در حجم کم شروع کنید و بتدریج هرهفته مقدار مصرف آن را افزایش دهید.

 

زنجبیل؛ معجزه تند

 

معمولا از این گیاه برای خوش طعم کردن غذا استفاده می‌شود، اما گذشته از این، زنجبیل می‌تواند برای درمان حالت تهوع ناشی از سردردهای میگرنی موثر باشد. علاوه بر این گیاه زنجبیل در کنترل و بهبود سردردهای میگرنی نقش مهمی دارد. نکته مهم این‌که اثر زنجبیل در پیشگیری و کنترل میگرن با ضد دردهای شیمیایی برابری می‌کند.

شیوه مصرف: می‌توانید یک تکه زنجبیل تازه را داخل یک فنجان آب جوش ریخته و بگذارید ده دقیقه بماند. اگر زنجبیل تازه در اختیار ندارید؛ با شروع نشانه‌های میگرن، حدود یک‌سوم قاشق مرباخوری پودر زنجبیل، معادل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلی‌گرم را در آب گرم ریخته و بنوشید.

 

نعنا؛ معجزه تلخ

 

نعنا ترکیب‌های فعالی به نام منتول دارد که همین ترکیب باعث کنترل سردرد در افراد مبتلا به میگرن می‌‌شود. روغن نعنا هم برای درمان سردرد مناسب است. کافی‌ است مقداری از آن را روی پیشانی‌تان بمالید. وقتی روغن نعنا را به این شیوه روی پیشانی می‌مالید، منتول در کاهش دردهای میگرنی و حالت تهوع ناشی از آن تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. این گیاه خاصیت بازکنندگی رگ‌های خونی را دارد. به ‌این ‌ترتیب خون در سر بهتر به جریان درمی‌آید.

شیوه مصرف: دو قطره عصاره نعنا را داخل یک لیوان آب جوش بریزید. کمی صبر کنید تا آماده شود. می‌توانید برای خوش‌طعم شدن، کمی نبات نیز به آن اضافه کنید.

 

بابونه؛ معجزه ضداسترس

 

چای بابونه یکی دیگر از داروهای گیاهی مورد توجه افراد مبتلا به میگرن است که به آرامش و خواب بهتر این افراد کمک می‌کند. بابونه استرس‌های وارد شده به سیستم عصبی را آرام می‌کند. بنابراین افراد مبتلا به میگرن باید چای بابونه را به‌ عنوان یک نوشیدنی همیشگی در رژیم‌ غذایی‌شان داشته باشند. این چای برای کودکان هم ضرری ندارد.

 

روغن اسطوخودوس؛ مصرف موضعی

 

این گیاه نه‌تنها بوی خوبی دارد؛ بلکه به ‌عنوان یک داروی خانگی برای درمان سردردهای میگرنی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید این روغن را به ‌طور موضعی هم مصرف کنید.

شیوه مصرف: این روغن را روی پیشانی‌تان بمالید یا بوی آن را استنشاق کنید. دو تا سه لیوان آب معمولی را بجوشانید سپس دو یا چهار قطره از روغن را داخل آن بریزید و بخارش را تنفس کنید.

 

نوشیدنی مسکن

ترکیبات تشکیل‌دهنده این دم‌کرده گیاهی، علاوه بر آنکه به هضم غذا کمک می‌کند، تنش و اضطراب را نیز از بین می برد. این دم کرده سردردهایی را که در اثر نگرانی‌ها و استرس‌ها ایجاد شده اند، تسکین می‌دهد. بهتر است آن را هر روز صبح پس از بیدار شدن و هر شب قبل از خواب به مدت دو هفته میل کنید.

طرز تهیه: ریحان، آویشن و بابونه را (از هر کدام نصف قاشق چایخوری) در یک فنجان آب جوش ریخته و پس از ۵ دقیقه که دم کشید، صاف کنید و بنوشید. در صورت تمایل می‌توانید این دم‌کرده را با عسل شیرین کنید.

به طور کلی افرادی که از سردردهای میگرنی رنج می‌برند، اگر سردرد خفیف است و به ندرت به سراغ آنها می‌آید، با داروهای مسکن می‌توانند آن را تسکین دهند؛ اما در افرادی که دچار سردرد‌های شدید میگرنی شده و این دردها معمولاً در ماه چندین بار تکرار می‌شود، استفاده از داروهای مسکن به تنهایی نتیجه‌بخش نخواهد بود و آنها باید شیوه زندگی خود را تغییر دهند و از محرک‌هایی که سبب ایجاد سردرد در آنها می‌شود، به طور کامل اجتناب کنند.

 

 

داشتن ساعت خواب و بیداری معین و منظم

 

فرد باید هر شب سر ساعت مشخصی بخوابد و در ساعت مشخصی هم بیدار شود.

ورزش مرتب و منظم

 

تا جایی که امکان دارد هر روز ورزش کنید. حتی در مسافرت و یا در روزهای پرمشغله ورزش را کنار نگذارید؛ زیرا ورزش کردن سبب بهبود کیفیت خواب می‌شود و از طرفی تعداد دفعات بروز سردردهای میگرنی را کاهش می‌دهد. سطح ورزش را به تدریج بیشتر کنید؛ یعنی مدت زمانی را که برای ورزش کردن در نظر می‌گیرید و همچنین شدت حرکات ورزشی را کم‌کم افزایش دهید؛ زیرا افزایش ناگهانی خود می‌تواند سبب بروز سردرد شود.

امروزه پژوهشگران با مطالعات و بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که دارای اضافه وزن هستند، ورزش نمی‌کنند و سیگار می‌کشند، نسبت به افرادی که این سه مورد را ندارند، بیشتر در معرض ابتلا به سردرد قرار دارند؛ بنابراین سعی کنید با تبدیل عادات نادرست و غلط زندگی به عادت‌های صحیح و مناسب، به سلامت خود کمک کنید.

هرگز وعده‌های غذایی خود را حذف نکنید و از گرسنگی کشیدن‌های طولانی مدت نیز بپرهیزید.

 

 درمان سر درد های عصبی با طب سنتی

 

درمان سر درد های عصبی

 

 

 

 

 

درمان سر درد های عصبی با طب سنتی

پزشک مربوطه به درمان سردردهای عصبی و میگرن

دکتر سپهریان

تلفن تماس:۰۹۱۲۸۹۴۰۳۳۱

آدرس:پذیرایی کیلنیک ۱ : روزهای شنبه تا دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۶ لغایت ۲۱

ستارخان. بعد از باقرخان. ابتدای پاتریس لومومبا. پلاک ۱۴

پذیرایی کیلینیک ۲ : روزهای سه شنبه و چهارشنبه بعد از ظهر ۱۶ تا ۲۱و پنج شنبه صبح:۱۰ تا ۱۴

ستارخان. بین فلکه اول و دوم صادقیه. پلاک ۱۱۶۶٫ جنب بانک آینده. طبقه ۴٫

 

درمان سر درد های عصبی با طب سنتی

 

 


تاريخ : شنبه 23 مرداد 1395 ساعت: 2:1 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا
برچسب‌ها: درمان سر درد های عصبی و میگرن با طب سنتی و گیاهان دارویی


یائسگی بخش طبیعی از زندگی زنان و پایان همیشگی دوره‌های قاعد‌گی در یک زن است.

این پیشامد در زنان مسن رخ می‌دهد، به این دلیل که ساخت هورمون استروژن و پروژسترون در تخمدان‌های زن کاهش می‌یابد. این هورمون‌ها دوره‌های قاعد‌گی را در زنان تنظیم می کنند.

تعداد زنانی که یائسه می شوند، روز به روز در حال افزایش است. طول عمر ما بیشتر شده است اما بین زمانی که در زندگی متکی به خود هستیم و زمانی که به دیگران وابسته می شویم، ۱۰ سال فاصله است.

یائسگی دوران جدیدی از زندگی زنان است که برای سازگاری و درک تغییرات حاصله از آن باید بر میزان آگاهی ها و دانسته های زنان و افراد خانواده و البته جامعه افزود. در گذشته دیدگاه و نگرشی بسیار منفی درباره یائسگی زنان وجود داشت از جمله اینکه یائسگی را مترادف با ازکارافتادگی، ناتوانی، بیماری، آغاز پیری و افسردگی های درازمدت می دانستند.

در حالی که امروزه با توجه به خدمات بهداشتی-درمانی گوناگون و شناخت تغییرات زیستی زنان، این گونه تفکرات و برداشت ها به کلی مردود هستند چرا که بسیاری از زنان در این دوره سعی می کنند فارغ از مشکلات و درگیری های قبلی، به دنبال کسب فرصت های جدیدی برای رسیدن به هدف ها و انگیزه های خود باشند.

 

 

 

به طور کلی می توان گفت یائسگی بخش طبیعی و اجتناب ناپذیر زندگی زنان است و برای هر زنی رخ خواهد داد. تنها با آگاهی از ویژگی های خاص این دوران است که می توان با منطقی ترین شیوه ها با مسائل و مشکلات این دوره به مقابله برخاست.

بیشتر خانم ها قادرند این تغییرات را به آسانی و بدون ابتلا به بحران خاصی طی کنند. شروع یائسگی در زنان، به دلیل بهبود وضعیت تغذیه، زندگی سالم تر و پیشرفت های علم پزشکی چند سالی به تعویق افتاده است و آثار آن حدوداً بین سنین ۴۵ تا ۵۵ سال و طی سه مرحله ظاهر می شود؛

الف- دوره شروع که توام با نامرتبی و کاهش پریودهای ماهیانه است.

ب- دوره میانی که آغازگر بیماری های خاص زنان و رسیدگی های تغذیه یی- پزشکی (مثل گرگرفتگی، تپش قلب و تغییر خلق و خو) است.

ج- دوره پایانی که همراه با قطع کامل پریود های ماهیانه به مدت یک سال است.آنچه در این مقاله می خوانید راهکارهایی است برای کاهش عوارض یائسگی در زنان .

 

 

یائسگی در زنان

 

زنان در چه سنی دچار یائسگی میشوند؟

 

میانگین سن برای زنان در آخرین قاعد‌گی نزدیک ۵۱ سال است.اما رخ‌دادن یائسگی هر زمانی بین ۴۰ تا ۵۹ سالگی طبیعی است.

زمان بروز یائسگی در میان اغلب زنان مشابه سن یائسگی مادرشان است.

زنانی که با عمل جراحی هر دو تخمدان‌شان را بر می دارند، دچار به اصطلاح “یانسگی جراحی” می‌شوند. چنانچه رحم برداشته شود، اما تخمدان‌ها باقی گذاشته شوند، نیز قاعد‌گی نیز در زن متوقف خواهد شد، اما او دچار “یائسگی جراحی” نمی‌شود.

اگر قاعد‌گی زودتر از حد معمول (پیش از ۴۰ سالگی) متوقف شود، ممکن است پزشک آزمایش خون انجام دهد تا بررسی کند که آیا علت دیگری برای قطع قاعدگی وجود دارد یا نه.

یائسگی مرحله‌ی تدریجی است که می تواند در طی چند سال اتفاق بیفتد.

کاهش استروژن روی وضعیت رحم، سینه ها، استخوان ها، کبد، مغز و روده ها تاثیر می گذارد. ۷۵ درصد از زنان در این دوره دچار گر گرفتگی شده و برای ۱۰ درصد این زنان این مسئله حتی بیش از ۵ سال طول می کشد. علاوه بر گر گرفتگی علائم دیگری نیز برای یائسگی وجود دارد که شامل درد مفصل ها، سختی در تمرکز کردن، عرق کردن بیش از حد، خشکی مهبل، تغییرات خلق و خو، بی خوابی یا کم خوابی، احساس تعرق در شب، تکرر ادرار و در ۵۰ درصد خانم ها، کاهش میل جنسی می باشد.

یائسگی یا منوپوز(Menopause)، مرحله ای از زندگی زنان است که طی آن چرخه عملکرد تخمدان ها به پایان می رسد و هورمون های استروژن و پروژسترون که توسط تخمدان ها ترشح می شود، به شدت کاهش می یابد.

لازم به ذکر است که حتی پس از یائسگی نیز مقداری استروژن توسط غده های آدرنال و ذخایر چربی بدن ترشح می شوند و همچنین مقداری از آندروژن های غدد فوق کلیوی نیز به استروژن تبدیل می شوند.

 

 یائسگی در زنان

 

عوامل موثر بر تغییرات دوران یائسگی

 

تغییراتی که زنان در دوره یائسگی بدان دچار می شوند، ناشی از عوامل زیر است:

 

ژنتیک و عوامل محیطی

 

ژنتیک از یک طرف و از طرف دیگر عادات تغذیه یی خانواده، شیوه رویارو شدن با مسائل و مشکلات زندگی و میزان فعالیت ها و ورزش های روزانه، از جمله موضوعاتی است که در اغلب خانواده ها از نسلی به نسل به دیگر انتقال می یابد.

 

تنش ها و بحران های شدید عاطفی

 

استرس های طولانی مدت و ضربات روحی می توانند موجب توقف چرخه فعالیت تخمدان ها شوند و یائسگی زودهنگام (قبل از ۴۰ سالگی) را در زنان پدید آورند.

 

شیوه زندگی

 

تحقیقات نشان می دهند زنانی که عادات تغذیه یی- بهداشتی سالم تری دارند در سن بالاتری هم یائسه می شوند.

 

سیگار کشیدن

 

زنانی که سیگار می کشند زودتر دچار یائسگی می شوند زیرا نیکوتین سیگار موجب کاهش ترشح های هورمون های تخمدان ها می شود و توازن سوخت و ساز بدن را مختل می سازد.

 

کم وزنی های حاد

 

زنانی که به مدت طولانی از رژیم های غذایی سخت پیروی می کنند، بیشتر در معرض یائسگی های زودتر از موعد هستند.

 

پروزنی های حاد

 

کاهش هورمون های مترشحه از تخمدان ها موجب بروز چاقی و اندوختن چربی در بدن می شود که البته با انتخاب رژیم های مناسب می توان به راحتی از آن جلوگیری کرد. افزایش وزن می تواند پیامدهای عمده یی مثل بیماری های قلبی- عروقی، افزایش فشارخون و کاهش عملکرد بدن را به دنبال داشته باشد. بنابراین بهتر است، زنان در این دوران سعی کنند وزن خود را در حالت متعادلی نگه دارند و با اندک افزایشی، بلافاصله کالری مصرفی خود را کم کنند.

 

برداشتن رحم یا تخمدان

 

در مواردی که نیاز به برداشتن رحم و تخمدان است، یائسگی نیز سریعاً رخ خواهد داد و تمامی علائم آن نیز بروز خواهد کرد. لازم به ذکر است که برداشتن رحم به تنهایی موجب یائسگی نمی شود زیرا تخمدان ها وظیفه ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون را به عهده دارند. به همین دلیل توصیه می شود که تخمدان ها بی دلیل برداشته نشوند.

 

بروز برخی بیماری ها

 

برخی بیماری ها مثل ابتلای به دیابت یا فیبروئید ها موجب تاخیر در یائسگی زنان می شود.

 

 یائسگی در زنان

 

 

برای کنار آمدن با یائسگی و حفظ صمیمیت جنسی بعد از بالا رفتن سن چه باید کرد؟

 

  • بدنتان را روی فرم نگاه دارید.
  • در مورد یائسگی اطلاعات لازم کسب کنید.
  • زندگی خود را بازسازی کنید.
  • به تفریح فکر کنید.
  • از فعالیت های غیر جنسی نیز لذت ببرید.
  • به یاد داشته باشید که مهمترین آلت جنسی مغز شماست.

 

 در جولای ۲۰۰۳ انجمن سلامتی زنان به این نتیجه رسید که این درمان هیچ تاثیری در کاهش بیماری های قلبی نداشته و درصد ابتلا به سرطان سینه و سکته را افزایش داده و احتمال وقوع سرطان روده و پوکی استخوان را کاهش داده و کلسترول را نیز بالا می برد.

جالب است بدانید که در همه ی گروه های مورد آزمایش، ورزش نقش بسیار مهمی در پایین آوردن احتمال سکته داشته است. درصد ابتلا به سرطان سینه از ۳۰ تا ۳۸ مورد افزایش داشته است، در حالیکه برای خانم هایی که این درمان را کمتر از ۴ سال استفاده می کردند، این درصد افزایشی نداشته است.

خوب است که بدانید با علم امروزی حداقل ۱۰ سال زمان لازم است که هر نوع سرطانی شناخته شود. پس بهترین راه برای پایین آوردن احتمال ابتلا به سرطان سینه در خانم ها این است که وزن خود را کنترل کنند و به وضعیت جسمی خود رسیدگی لازم را داشته باشند و از مصرف الکل هم جداً خودداری کنند.

ورزش بهترین راه برای پایین آوردن خطر ابتلا به سرطان، بالا بردن میل جنسی و سرزندگی است.

 

 

یائسگی در زنان

 

 

از آن جا که تحولات یائسگی در طی ماه ها و سال ها حادث می شود،

یائسگی را می توان به طور کلی به مراحل زیر تقسیم نمود:

 

* قبل از یائسگی:

 

این مرحله زمانی است که شما علایم و نشانه های یائسگی را تجربه می نمایید حتی اگر هنوز قاعدگی ها را داشته باشید. افزایش و کاهش سطوح هورمون های بدن تان غیر یکنواخت و نامنظم است و لذا ممکن است گر گرفتگی و دیگر علایم را داشته باشید.

مرحله قبل از یائسگی ممکن است برای ۴ تا ۵ سال و یا بیشتر به طول انجامد. باید توجه داشته باشید که در طی این دوره نیز ممکن است بتوانید باردار شوید؛ اگر چه بعید است.

اهمیت مرحله قبل از یائسگی آن است که خیلی از اختلالات پس از یائسگی از آن زمان شروع می گردند و شما می توانید از بروز آن پیشگیری نمایید.

 

* پس از یائسگی:

 

وقتی که ۱۲ ماه از آخرین قاعدگی شما گذشت یائسه محسوب می گردید. تخمدان های شما استروژن بسیار کمتری تولید می کند و دیگر پروژسترون تولید نمی کنند و تخمک نیز، آزاد نمی نماید. سال های پس از وقوع یائسگی را مرحله پس از یائسگی می نامند.

 

 

یائسگی در زنان

عوارض یائسگی چیست؟

 

بسیاری از عوارض بالینی می توانند پس از یائسگی توسعه یابند از جمله:

زنان و بیماری قلبی

 

* بیماری قلبی عروقی:

 

وقتی سطوح استروژن بدن تان کاهش می یابد خطر بیماری قلبی عروقی در شما افزایش می یابد. به طوری که به تدریج شیوع بیماری قلبی منجر به مرگ زنان، همانند مردان می گردد.

می توانید از اقدامات بسیاری برای کاهش خطر بیماری قلبی کمک بگیرید از جمله اقدامات کاهش دهنده ی ابتلا به بیماری قلبی عبارت هستند از: ترک سیگار در صورت مصرف آن، کاهش و کنترل فشار خون بالا، اجرای منظم تمرینات بدنی و فعالیت های بدنی هوازی و یا پیروی از یک رژیم غذایی سالم حاوی چربی اشباع کم و مقادیر فراوان از غلات کامل و سبزی ها و میوه ها.

 

* استئو پروز (پوکی استخوان):

 

در طی چند سال اول پس از یائسگی ممکن است با یک نسبت سریعی تراکم توده استخوانی شما کاهش یابد که این امر شما را در خطر ابتلاء به پوکی استخوان قرار می دهد. پوکی استخوان موجب ضعیف و نازک شدن استخوان ها می گردد و منجر به افزایش خطر شکستگی استخوان می گردد.

زنان بالغ در دوران پس از یائسگی به ویژه مستعد شکستگی استخوان های: لگن، مچ و ستون فقرات هستند. به همین علت دریافت مقادیر کافی کلسیم و ویتامین D در این دوران اهمیت بسیاری دارد( در حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم کلسیم در روز و ۸۰۰ واحد بین المللی ویتامین D در روز).

انجام فعالیت بدنی منظم نیز در عدم پیشرفت پوکی استخوان اهمیت دارد. تمرینات بدنی قدرتی و تقویت کننده مانند پیاده روی و دویدن آهسته به ویژه برای تقویت استخوان های شما مفید هستند. البته لازم به ذکر است که تقویت ذخیره استخوانی از سنین نوجوانی و جوانی ضروری می باشد و در این سنین شما تنها از عدم پیشرفت پوکی استخوان می توانید پیشگیری نمایید.

 

* بی اختیاری یا عدم کنترل ادرار:

 

به موازات این که بافت های واژن و رحم شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست دهند ممکن است که در خود یک سری مشکلات ادراری به صورت سوزش ادرار و نیز تکرر ادرار را تجربه نمایید.

اغلب پس از این مراحل یک دفع ادرار نا خواسته رخ می دهد این حالت، بی ‌اختیاری ادراری همراه با فوریت (Urge) نامیده می شود که بیمار به محض احساس ادرار دچار ریزش ادرار می‌ شود و قادر به کنترل ادرار تا رسیدن به دستشویی نیست و یا ممکن است دچار دفع بی اختیار ادرار به هنگام سرفه کردن، خندیدن و یا بالا رفتن از جایی(بی اختیاری ادراری استرسی) گردد.

* افزایش وزن:

 

بسیاری از زنان در طی انتقال به دوران یائسگی دچار افزایش وزن می گردند. کم نیستند خانم هایی که می گویند مانند همیشه غذا می خورند ولی وزن شان روز به روز افزایش می یابد. اولین نکته آن است که باید در این دوران کمتر غذا بخورید( شاید نیاز باشد روزانه به میزان ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلوکالری کمتر غذا بخورید) و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید تا بتوانید وزن فعلی خود را حفظ نمایید.

لازم به ذکر است که تغییرات هورمونی در این دوران می تواند ۳ تا ۴ کیلو افزایش وزن را برای شما توجیه نماید ولی بیشتر افزایش وزن در این دوران، مربوط به عدم تحرک و تغییر شیوه های زندگی متناسب با این سنین می باشد.

 

 

یائسگی در زنان

 

 

درمان جایگزینی هورمون چیست؟

 

هورمون‌درمانی جایگزین (HRT) درمانی برای یائسگی است که در آن هورمون‌های مصنوعی برای زن تجویز می‌شود.

درHRT ممکن است تنها از استروژن یا از استروژن ترکیب شده با هورمون دیگر جنسی زنانه یعنی پروژستین استفاده ‌شود. در برخی زنان HRT می تواند علائمی مانند گر گرفتگی، و مشکلات دستگاه تناسلی خارجی و برخی مشکلات ادراری باشد. اما HRT برای هر زنی مفید نیست.

اطلاعات جدید از تحقیقات اخیر حاکی از آن است که برای بسیاری از زنان خطرات استفاده از HRT ممکن است بیشتر از سودمندی‌های آن باشد. در این مورد باید با پزشک مشاوره کرد.

بله.داروهایی از قبیل کرم استروژن، داروهای ضد افسردگی با دوز کم، فرآوردهای سویا و برخی مکمل‌های گیاهی ممکن است به برطرف‌شدن برخی نشانه های یائسگی کمک کند.

 

 یائسگی در زنان

 

علائم و نشانه های یائسگی چیست؟

 

 

خاموش کردن گُرگرفتگی

 

گرگرفتگی در دوران یائسگی

 

زمان هایی را که دچار گُرگرفتگی می شوید، یادداشت کنید. ببینید این حالت بیشتر بر اثر چه عاملی رخ داده است: استرس، هوای گرم، مصرف کافئین یا الکل. همه اینها علت های شایعی در بروز گُرگرفتگی هستند. زمانی که این حالت شروع می شود آرام باشید و نفس عمیق بکشید (هوا را از بینی بگیرید و از دهان خارج کنید)؛ اما در صورت بحرانی شدن وضع به دکتر مراجعه کنید.

 

 

یائسگی در زنان

 

 

چند روش برای مدارا با عوارض یائسگی

 

روحیه تان را بالا ببرید و آه و ناله را کم کنید

 

یائسگی هم مثل سندرم پیش از قاعدگی به روحیه فرد بستگی دارد و نوساناتی در آن ایجاد می کند. اگر دوران پیش از قاعدگی سختی داشته اید، می دانید که تغییرات هورمونی در این دوران ممکن است حتی بیش از دوران یائسگی موجب نوسانات خُلقی شود. در اینجا هم یوگا و تای چی بسیار مفید هستند.

بهتر است این تمرین ها را با همراهی افرادی انجام دهید که از معاشرت با آنها لذت می برید. همچنین استفاده از قرص های ضد بارداری و ضد افسردگی در دوزهای پایین و تحت نظر پزشک و حتی سایر درمان های متنوعی که برای تغییر خُلق توصیه می شوند، مفیدند.

 

شرایط به خواب رفتن را مهیا کنید

 

یوگا، تای چی، و یادگیری تمرکز ذهنی نقش خود را در ایجاد خواب راحت ثابت کرده اند. البته هر تمرین ورزشی می تواند تغییر مهمی در خواب ایجاد کند. سه ساعت پیش از خواب هیچ تمرینی نکنید. از میهمانی های آخر شب و مصرف نوشیدنی های مضر بپرهیزید و به جای آن سعی کنید قبل از خواب یک لیوان شیر گرم را به آرامی و با جرعه های متعدد بنوشید. شیر حاوی موادی است که به آرامش شما کمک می کند. اگر به رغم انجام این کارها باز هم خواب تان نبرد از تختخواب بیرون بیایید و آنقدر مطالعه کنید تا خواب آلود شوید. اگر باز هم مشکل رفع نشد به پزشک مراجعه کنید.

 

خشک کردن عرق شبانه

 

ممکن است گُرگرفتگی در شب حدود سه دقیقه طول بکشد و بدن تان آنچنان خیس عرق شود که نتوانید بخوابید اما همیشه راه هایی برای سرد کردن بدن وجود دارد.

لباس های ضخیم را از تن دربیاورید و پیژامه سبک و نازک بپوشید. کیسه ای از سبزیجات یخ زده (مثلا نخود فرنگی یخ زده) زیر بالش تان قرار دهید. در طول شب بالش را برگردانید و صورت خود را روی قسمت سرد شده بگذارید. همچنین برای تهویه هوای داخل اتاق می توانید از فن های خنک کننده استفاده کنید.

 

وقتی موها کم پشت و نازک می شوند

 

در این دوران موها به سرعت می ریزند و نازک می شوند و البته ممکن است از جاهایی که دوست ندارید در بدن تان سر در بیاورند؛ مثل چانه و صورت!

برای محافظت از موهای باقی مانده از رنگ موهایی استفاده کنید که حداقل مواد شیمیایی را داشته باشند. از قرار گرفتن در زیر نور خوشید بپرهیزید زیرا موجب خشکی موها می شود.

 

خود را از سردرد خلاص کنید

 

میگرن در دورانی ائسگی شدت بیشتری دارد و شاید هم برای اولین بار در زمان یائسگی به سراغ تان بیاید. باید به خاطر بسپارید یا در جایی یادداشت کنید که هنگام درد میگرن چه چیزهایی برایتان اتفاق افتاده است. اگر درد آن همراه با گُرگرفتگی بوده، می توانید برای تخفیف آن کارهای مختلفی را که در بالا توضیح داده شد انجام دهید.

اگر گرسنگی موجب درد شما می شود، سعی کنید وعده های غذایی را افزایش دهید و هر وعده غذای اندکی بخورید تا در طول روز اصلا احساس گرسنگی به شما دست ندهد. اگر کم خوابی را عامل میگرن خود یافته اید، سعی کنید در طول روز کمی چُرت بزنید.

 

جوش صورت در این سن و سال!

 

حتما توقع دارید آکنه در دوران نوجوانی روی صورت تان ظاهر شود نه در سنین بالای ۵۰ سال اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید این مسئله یکی از عوارض معمول در دوران یائسگی است.

مطمئن شوید که مرطوب کننده های پوست، کرم های ضد آفتاب، پاک کننده های آرایش صورت و سایر محصولاتی که برای پوست صورت به کار می روند از نوع ملایم هستند. روی بسته بندیی محصولات به دنبال عباراتی نظیر «بدون روغن»، «مانع ایجاد منفذ در پوست» و «ضد جوش صورت» باشید.

 

یائسگی در زنان

 

 

به منظور کاستن از ناراحتی ها و مشکلات دوران یائسگی توجه به چند نکته زیر مفید است.

 

ورزش

 

ورزش منظم و نه چندان سنگین موجب افزایش فعالیت های غدد داخلی بدن و از جمله هیپوفیز برای تحریک تخمدان ها و ترشح هورمون می شود. مطالعات اخیر نشان می دهد زمانی که زنان طی دوران یائسه شدن هستند، اگر به طور منظم ورزش و تحرک بدنی دشته باشند، کمتر دچار تعریق و گرگرفتگی می شوند. زنان باید ورزش را در دوران یائسگی جزء اولویت های زندگی خود قرار دهند.

شما می توانید در ابتدا ۲ تا ۳ بار در هفته و به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه ورزش را آغاز کنید. با این میزان ورزش، از ۴۰ درصد سرعت ضربان قلب خود استفاده خواهید کرد. پس از یک ماه می توانید این میزان را به ۴ بار و مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه در هفته افزایش دهید.

با این میزان ورزش از ۹۰ درصد سرعت ضربان قلب خود استفاده خواهید کرد. چنانچه قصد دارید از طریق انجام حرکات ورزشی وزن خود را کاهش دهید، تعداد آن را به ۵ بار در هفته و مدت آن را به ۴۵ دقیقه افزایش دهید. ورزش های هوازی (اروبیک) نیز سوخت و ساز بدن را تقویت می کنند و موجب استحکام استخوان ها می شوند. همچنین می توانید از ورزش های قدرتی که موجب قوی شدن عضلات می شوند، استفاده کنید.

 

تنفس عمیق

 

روش های آرام سازی عضلات توام با تنفس عمیق نیز موجب کاهش علائم یائسگی می شود. اساس این تکنیک ها به این شرح است؛ در وضعیت راحتی بنشینید، چشمان خود را ببندید و تمام ماهیچه های خود را شل کنید. در این حالت شروع به تنفس عمیق کنید و هوا را بسیار آرام از ریه های خود خارج سازید. سعی کنید در طول روز ۱۰ الی ۲۰ دقیقه این عمل را تکرار کنید.

 

رژیم غذایی

 

تغذیه مناسب موجب جذب عناصر مختلف غذاها و به دنبال آن افزایش سطح هورمون های بدن می شوند. برای مثال، خوردن شیرینی، شکلات، قهوه و دسرهای شیرین برای خانم هایی که تغییرات دوران یائسگی را طی می کنند، مناسب نیست زیرا مواد قندی موجب افزایش هورمون های قشر آدرنال و کاهش سطح استروژن تخمدان ها می شوند. از آنجایی که با افزایش سن، میزان سوخت و ساز بدن نیز کاهش می یابد، در میانسالی میزان کالری مصرفی روزانه باید بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ کالری کمتر از گذشته باشد.

همان طور که ذکر شد، یکی از ناراحتی های شایع دوران یائسگی زنان، احساس خستگی مفرط است که می تواند ناشی از کاهش قند خون، کم خونی یا کم کاری غده تیروئید باشد.

برای کاستن از میزان خستگی ناشی از پایین بودن قند خون توصیه می شود

  • غذا به مقدار کم و وعده های زیاد (هر ۴ الی ۵ ساعت) میل شود.

     

     

  • هرگز پرخوری نکنید.

     

  • تغذیه یی سالم (کم چرب، کم شیرینی و ویتامینه) و همراه با مواد معدنی لازم مثل منیزیم، پتاسیم و کروم داشته باشید. همچنین برای کاهش عوارض ناشی از کم خونی در زنان یائسه، باید بر مصرف منابع غذایی حاوی آهن افزود. غنی ترین این مواد عبارتند از؛ جگر، گوشت، کشمش، حبوبات، اسفناج پخته و…. بهتر است این مواد همراه با غذاهایی که حاوی ویتامین C هستند (مثل گوجه فرنگی، آب پرتقال و کیوی)، مصرف شوند، زیرا آهن بیشتری را جذب بدن می کنند.

 

منظور از کم خونی، کاهش مقدار هموگلوبین خون است. این کاهش موجب نرسیدن اکسیژن کافی به سلول های بدن و به دنبال آن کاهش کارایی ماهیچه ها و اندام ها می شود. از عوارض مستقیم کم خونی، سرگیجه، عصبانیت، سردرد، ضعف حافظه، خواب آلودگی و شدت ضربان قلب را می توان نام برد. کم خونی، ناشی از خونریزی یا کمبود مواد غذایی به ویژه آهن است.

 

  • یکی از عوامل دیگری که می تواند موجب بروز خستگی در زنان یائسه شود، کم کاری غده تیروئید است. در برخی موارد این بیماری را با کاهش قند خون اشتباه می گیرند، زیرا ارتباط مستقیمی بین کم کاری تیروئید و تغییر سطح قند خون وجود دارد. کمبود موادی مثل ید، روی و ویتامین B1 منجر به اختلالات اعمال تیروئید می شود. از جمله گیاهانی که موجب کاهش علائم خستگی می شود، می توان از بیدمشک، سنبل الطیب، زعفران، بهارنارنج، گل گاوزبان و بادرنجبویه نام برد.

     

     

  • استفاده از برخی گیاهان و مواد طبیعی در کاهش علائم یائسگی موثرند و موجب افزایش ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون می شوند. این گیاهان هیچ گونه عوارض جانبی ندارند و در عین آنکه حاوی هورمون های انسانی نیستند ولی موجب تحریک و ترشح این هورمون ها در زنان می شوند.

 

  • از جمله این گیاهان می توان از رازک (تسکین دهنده دردهای پریودهای ماهیانه)، رزک و بومادران (تنظیم کننده پریودهای ماهیانه)، بهارنارنج، بادرنجبویه و بیدمشک (ضدخستگی)، گل ساعتی (برطرف کننده کم خوابی، بی قراری، فشارهای عضلانی)، سنبل الطیب و گل گاوزبان (ضدافسردگی)، پنج انگشت و فلفل بری که به صورت قطره های روزانه ویتاگنوس موجود است، نام برد.

 

  • گروهی از پژوهشگران به نقش رژیم های غذایی و تاثیر آن بر خلق و خو و رفتارهای انسانی تاکید دارند. از جمله معتقدند کمبود ویتامین C موجب خستگی و هیجان پذیری، کمبود ویتامین B6 موجب افسردگی، بی خوابی و اضطراب، کمبود ویتامین B3 موجب عصبانیت، ضعف حافظه، نگرانی و دستپاچگی، کمبود ویتامین B1 (تیامین) موجب عدم تمرکز، خستگی، بی اشتهایی، تحریک پذیری، افسردگی و کاهش حافظه، کمبود ویتامین B12 موجب ضعف تمرکز، ضعف حافظه، کندذهنی و توهمات، کمبود پتاسیم موجب عصبانیت، کمبود کلسیم موجب نگرانی، خستگی و بحران های روحی، کمبود آهن موجب افسردگی، کاهش تمرکز و تحریک پذیری، کمبود اسیدفولیک موجب کم خونی، ضعف، خونسردی غیرطبیعی و تحریک پذیری می شود.

     

     

  • یکی از ویتامین هایی که به طور خاص در کاهش علائم یائسگی و از جمله گرگرفتگی موثر است، ویتامین E است. تحقیقات نشان می دهند که ویتامین E یک تنظیم کننده هورمونی است که موجب افزایش ترشح هورمون های تخمدان ها می شود و سطح استروژن خون را ثابت نگه می دارد. همچنین ویتامینE موجب کاهش سرگیجه، تپش قلب، تنگی نفس، عصبانیت، خستگی و کم خوابی در زنان یائسه می شود.

 

یائسگی در زنان

ویدئو های مربوط به یائسگی

 

یائسگی در زنان

یائسگی در زنان

 


تاريخ : شنبه 23 مرداد 1395 ساعت: 2:0 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا
برچسب‌ها: زمان یائسگی در زنان چه موقع است؟چگونه باید با یائسگی کنار آمد


مقدمه ای در مورد توده ی زیر بغل

 

گاهی بعضی از خانم ها به توده کوچک گردی که در زیر بغل شان وجود دارد شک می کنند و تصور می کنند که یک غده عفونت علت رایج تورم غدد لنفاوی است.
غدد لنفاوی متورم به علت عفونت در اثر سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با میکروب ها (باکتری ، ویروس،و غیره) است. غدد لنفاوی معمولی، به اندازه نخود است که در حالت بروز عفونت بزرگ می شوند و در مواردی از روی پوست قابل لمس و دردناک هستند.

از زمانی که فردی دچار عفونت می شود و این حالت در وی رخ می دهد تا زمانی که به حالت عادی برگردد ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد سرطانی است ولی توده زیر بغل تورم یک یا چند گره لنفاوی زیر بغل است.

 

 

 

غدد زیر بغل

توده ی زیر بغل چیست؟

 

غدد لنفاوی در زیر بازوی شما واقع شده است این است که چرا بسیاری از مردم، به ویژه زنان، هنگام پیدا کردن یک توده زیر بغل عصبی می شوند. توده می تواند در اثر عفونت های باکتریایی، ویروسی، آلرژی ها، رشد بافت یا چربی بی ضرر و رشد سرطان ایجاد شود. پزشک یک معاینه فیزیکی انجام و یا ممکن است با بیوپسی یک نمونه به منظور تعیین علت توده برداشت نماید.

توده زیر بغل معمولاً به بزرگ شدن حداقل یکی از غدد لنفاوی زیر بازوی شما منصوب است غدد لنفاوی کوچک، غدد بیضی شکل هستند که در سراسر بدن قرار دارد و نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن شما بازی می کنند.

بیشتر توده های زیر بغل بی ضرر هستند و معمولاً در نتیجه رشد بافت غیر طبیعی هستند با این حال، توده زیر بغل می تواند به یک مشکل سلامت اساسی جدی تر مرتبط باشد هر توده غیر معمول باید به دقت توسط یک پزشک مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

غدد زیر بغل

 

یکی از مسائلی که برای افراد و بویژه خانم ها ایجاد نگرانی میکند ایجاد توده در زیر بغل است که میتواند به دلایل متعددی ایجاد گردد:

  • در برخی موارد پس از دوره بلوغ که نسج پستان در حال شکل گیری است ادامه پستان میتواند بصورت یک توده در زیر بغل خودش را نشان بدهد که بصورت توده ای نرم و بدون درد است .این توده تحت عنوان پستان زیر بغلی شناخته میشود .در خانمها با بروز حاملگی یا شیردهی اندازه این توده بزرگتر میشود لیکن پس از دوره شیر دهی کوچک میشود.

پستان زیر بغلی نیازی به درمان ندارد و فقط در مواردی که بیمار از نظر زیبایی تمایل به درمان داشته باشد میتوان با عمل جراحی آن را خارج نمود. البته اگر در داخل این توده نرم نواحی سفت تری ایجاد گردد نیز نیاز به جراحی ممکن است وجود داشته باشد.

  • بزرگی غدد لنفاوی زیر بغل نیز میتواند بصورت توده خودش را نشان بدهد. بزرگ شدن غدد لنفاوی زیر بغل می تواندبدلیل وجود بیماریهای التهابی یا عفونی باشداما میتواند ناشی از بیماریهای بدخیم مانند سرطان پستان ویا بدخیمی های دیگرنیز باشد.

غدد لنفی کوچکتر از یک سانتی متر اغلب بدلیل بیماریهای التهابی یا عفونی است .نرم بودن غدد لنفی نیز بیشتر به نفع بیماریهای خوش خیم است در حالیکه غدد لنفی سفت و بزرگ میتوانند مطرح کننده بدخیمی باشند.

  •  وجود زخم یا خراشیدگی در اندام فوقانی همان طرف که غدد لنفاوی بزرگ شده است میتواند علت بزرگی غدد لنفی باشد.بیماریهای عفونی سیستمیک مانند بیماری توکسوپلاسموز که یک بیماری انگلی است نیز میتواند منجر به بزرگی غدد لنفی زیر بغل شود.در این صورت اغلب بزرگی غدد لنفی ناحیه بالای ترقوه و گردن هم وجود دارد.
  • بیماریهای التهابی و نسج همبند مانند سارکوییدوزیس نیز میتواند منجر به بزرگی غدد لنفی زیر بغل شود که اغلب همراه با بزرگی غدد لنفی داخل قفسه سینه و بروز علائم تنفسی مانند سرفه های مکرر و تنگی نفس است. درمان این بیماری دارویی است. لنفوم بصورت بزرگی غدد لنفی متعدد در ناحیه گردن وترقوه و زیربغل همراه با تعریق و تب شبانه و کاهش وزن خود را نشان میدهد.
  • ایجادعفونت در ریشه مو(فولیکولیت) نیز میتواند بصورت توده دردناک سطحی بروز کند وباعث ایجاد ترس در افراد گردد.این حالت بیشتردر افرادی که تعریق زیاد دارند و یا در مواردی که برای کوتاه کردن موی زیر بغل از تیغ استفاده میکنند دیده میشود.در این حالت توده ای که لمس میگردد غالبا بسیار سطحی است و همراه با ایجاد دردو قرمزی در سطح پوست است. در این حالت و نیز در سایر توده های این ناحیه که به عنوان بیماری پوست تلقی میگردند( و نه به عنوان بیماری غدد لنفی زیر بغل ) میتوان این توده هارا بین دو انگشت لمس کرد مثلا بین انگشت شصت و انگشت دوم در حالیکه غدد لنفاوی عمقی تر هستند و بندرت ممکن است کسی بتواند به این شکل آنها را لمس نماید.
  • واکسیناسیون ب.ث.ژ. در اطفال نیزمیتواند موجب بروز توده زیر بغلی ناشی از بزرگ شدن غدد لنفی کند. این توده هااغلب بدون درد است ولی میتواند باعث ایجاد قرمزی در سطح پوست گردد و حتی گاهی سر باز کند و ترشحات سفید یا زرد غلیظ از آن خارج گردد.
  • و بالاخره بزرگی غدد لنفاوی میتواند ناشی از بیماریهای بدخیم مانند سرطان پستان باشد.در این صورت اغلب در داخل خود پستان نیز توده ای قابل لمس است یا به روشهای تصویر برداری مانند ماموگرافی و یا سونوگرافی میتوان آنرا پیدا نمود. وجود غده لنفی در زیر بغل اگرچه نشان دهنده مرحله پیشرفته تری در سرطان پستان است اما به معنای غیر قابل درمان بودن آن نیست.
  • بزرگی غدد لنفی اغلب قابل مشاهده نیست و با لمس عمیق این ناحیه میتوان متوجه آن شد بنابر این اغلب(ولی نه همیشه) توده های این ناحیه که قابل مشاهده هستند دلالت بر بیماریها ی خوش خیم دارند.
  • بهترین کسی که در این زمینه میتواند به شما کمک کند احتمالا متخصص جراحی عمومی است که پس از بررسی های تشخیصی میتواند شما را در صورت لزوم به سایر متخصصین مرتبط ارجاع دهد.

 

 

غدد زیر بغل

 

 

 شایع ترین علت بوجود آمدن غده در زیر بغل چیست؟

 

  • ممکن است علت متورم شدن غدد لنفاوی در گردن ،عفونت های گلو و ورم لوزه باشد
  • ممکن است علت تورم غدد لنفاوی در زیر بغل ،عفونت پوست بازو باشد.
  • ممکن است علت تورم غدد لنفاوی در کشاله ران، عفونت پا و یا اندام تناسلی باشد.
  • ممکن است توسعه تورم تعدادی از غدد لنفاوی در نقاط مختلف بدن مثل گردن ، زیر بغل و کشاله ران به علت بیماری های ویروسی مثل مخملک و یا سرخک باشد.
  • علت کمتر شایع، لنفوم و سرطان خون
  • سرطان در حال گسترش نزدیک هر غده لنفاوی که باشد، باعث متورم شدن آن می شود .

 

 

غدد زیر بغل

 

تشخیص توده زیر بغل

 

انجام معاینه جسمی اولین گام در تشخیص توده زیر بغل است از لمس یا ماساژ، برای تعیین سازگاری بافت توده استفاده می شود این روش منحصراً با دست انجام می شود.

در برخی موارد، ممکن است یک معاینه بالینی توده مضر نباشد به عنوان مثال، توده های خوش خیم، مانند lipomas، نیازی به درمان اضافی ندارند اگر توده آزار دهنده است با این حال، یک دکتر می تواند گزینه های درمانی برای حذف آن را توصیه کند.

بر اساس نتایج حاصل از بررسی فیزیکی، دکتر شما ممکن است آزمایش های بیشتر به منظور رد کردن عفونت، واکنش های آلرژیک و یا تغییرات سرطانی را درخواست کند دکتر شما ممکن است ترکیبی از آزمونهای تشخیصی زیر را سفارش دهد:

شمارش کامل خون

 

برای اندازه گیری تعداد سلول های قرمز و سفید خون در سیستم شما

عکس از قفسه سینه یا پستان (ماموگرام)

این تست تصویربرداری است که اجازه خواهد داد که پزشک توده را بهترببیند.
بیوپسی (برداشتن یک قطعه کوچک از بافت توده برای تست)

تست آلرژی

 

 

غدد زیر بغل

 

درمان بستگی به علت تورم دارد . تورم غدد لنفاوی مانند نشان دهنده شرایط گوناگونی هستند ، و هرکدام چشم انداز متفاوت و درمان متفاوتی دارند. بنابراین، برای مثال، اگر علت تورم بیماریهای ویروسی باشد درمان خاصی توصیه نمی شود . در حالیکه ، تورم غدد لنفاوی توسط لنفوم و یا سرطان خون به درمان گسترده نیاز دارد .

تورم غدد لنفاوی به علت عفونت ویروس علتی معمول است. برای مثال ، تورم غدد لنفاوی در گردن ممکن است در صورتی که دارای عفونت گلو باشیم و این زیاد نگران کننده نیست . اما تورم غدد لنفاوی اگر بدون هیچ دلیل روشنی باشد این نگران کننده است .

 

 

غدد زیر بغل

 


تاريخ : شنبه 23 مرداد 1395 ساعت: 2:0 ا نویسنده : محمد حسین احمدی ا
برچسب‌ها: علت زدن توده ی زیر بغل چیست

صفحه قبل 1 ... 16 17 18 19 20 ... 22 صفحه بعد
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: